söndag 26 augusti 2012

Valters vecka

Inte bara Lilly blev sjuk. Även lillebror. Lilly var tre månader. Valter fyra. På dagen. Nu har han haft öroninflammation. Det började med lite dålig sömn på tisdagen. Onsdagen var han ganska pigg igen och lekte med favoritleksaken. På torsdagen rött öga på killen samtidigt som storasyster har värsta snuva. Lilly somnar klockan fem på eftermiddagen för natten. För natten. Och Valter börjar också bli trött. Fredagströttis. Och pang klockan 22:30 på fredag kväll vaknar han och är jätteledsen. Inget hjälpte. Inte amning. Inte sova nära mamma eller pappa. Inte byta blöja. Inte. Inte. Inte. Det slutar med att maken sitter i soffan med Valter sovandes på sig. Upprätt. Då börjar vi känna igen det från när Lilly var tre månader. Öroninflammationen. Vi alla lyckas sova en stund mellan 03:30-05:00 när Lilly behöver torka snuva från näsan. Efter samtal med barnakuten åkte vi dit vid lunchtid och där fick vi sitta i fyra timmar och Valters feber hann stiga till 39,5 grader. Jo. Båda öronen. Min kille. 

Med penicillin, alvedon, näsdroppar har det blivit bättre. Men även i natt hade han 39,5... hoppas han får bli pigg snart. Lagom tills det är min tur känner jag. Prosit.


Yesterday. Onsdagen såhär pigg och gårdagens dåliga sömn trodde jag bara var tillfälligt.



Fredagströttis.



En lördag på barnakuten och en febrig kille som är ledsen och har ont.



Söndag. Med penicillin, alvedon, närdroppar sover min kille igen. Och börjar också ha vakna stunder och vara lite nöjd men febertrött.


 Med en skogspromenad och god mat försökte jag sedan komma ikapp två nätter av dålig sömn. Tack Lina för att du förser oss med mat och recept. Känns som räddningen ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar