söndag 10 juni 2012

Fräsch cheesecake i glas

Cheesecake i glas.


Visst får man väl äta efterrätt två dagar i rad? Vi hade en burk Kesella kvar i kylen så jag kunde inte låta bli att göra denna busenkla efterrätten även i kväll. Den är så enkel så du till och med kan göra den precis innan den ska serveras, även om du har gäster hemma. Läskande och god, dessutom ganska lätt och mycket fräsch. Perfekt efter sommargrill. Receptet är från Arla men det är knappt du behöver något recept. Varva helt enkelt krossade digestivekex med blåbär och Kesella kvarg citrus. Njuuuut.


14 kommentarer:

  1. Mums, jag älskar cheesecake!

    SvaraRadera
  2. Klart du får! Vi äter nästan alltid efterrätt! Så gott! Går jag på restaurang föredrar jag efterrätten, något sött, än förrätten!
    Du ska ha en bra start på veckan! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Blåbär och citron passar ju så bra ihop! Här blir det efterrätt var och varannan dag ;)

    SvaraRadera
  4. Ser supergod ut!!! Tack för tipset. Ha en fin start på den nya veckan.

    SvaraRadera
  5. Ser ljuvligt ut! Tack för fint tips :)

    SvaraRadera
  6. Mmm, den har jag provat. Kanongod! Men jag som struntar i kolhydrater kör nu vanlig kesella med bär och liiite stevia. Funkar fint det också. :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  7. SMART! Gillar när saker är gott och går snabbt och smidigt! Ser onekligen gott ut!

    Kramar

    SvaraRadera
  8. Åh en efterrätt helt i min smak. Jag får ju äta det där ju. Eller kanske inte digestive men en gång är ingen gång. Mums!Fast jag tar kesella naturell. Vill ju inte åka ambulans. kram

    SvaraRadera
  9. Åh den efterrätten är vår favorit här hemma, vi har gjort den så mycket att vi till & med har fått pausa ett tag:)

    Ja nu är det nära, som man längtar!

    Hoppas att du har en fin kväll!

    Kram Emma

    SvaraRadera
  10. Mums! Det låter gott och inte allt för onyttigt. Klart man kan äta det två dagar i rad då. :) Kram /Nellie

    SvaraRadera
  11. läst om det men aldrig provat, ska göra det nu!

    SvaraRadera
  12. Mums vad god den ser ut! Såg du att jag svarat dig hos mig!? Blackballon med koden sommar!
    Kram Helena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snällt att du svarade här också! Jag har inte hunnit läsa bloggar sen jag skrev sist, så jag har missat ditt svar. Tack! Nu ska jag genast kolla Blackballon :)

      KRam

      Radera