söndag 15 juli 2012

Randig prick


Nybäddat i korgen med prickar.


Häromdagen var han min randiga prick. Nu sover pricken i prickiga påslakan. Han börjar tappa/skava av sitt bebishår mot huvudkudden så nu byter vi påslakan stup i ett för att hålla korgen fräsch. Ett nytt påslakanset fick det bli. 

Samtidigt som jag bäddade rent hos Valter bytte jag också till rena lakan i dubbelsängen. De fick vara rena i knappt tolv timmar innan Valter skulle morgonammas i min säng. Då behövde han fylla blöjan såpass att det steg ända upp på ryggen. Genom pyjamas och ut på rent lakan. Visst ska man vara glad att de håller magen i gång. Ett lakan tvättas ju enkelt. Men visst är det typiskt att det inte blev morgonen innan i den smutsiga lakanen.


Häromveckan var han min randiga prick . (liten mobilbild från Instagram)



 Myser i rena lakan och mjukaste bodyn från Wheat.

7 kommentarer:

  1. Yikes, såna där blöjfyllningar är inte roliga! Det är bra att du ser det positiva i alla fall! :) Snygga lakan!

    SvaraRadera
  2. Men så fina bilder på er lilla prins! Bedårande!

    SvaraRadera
  3. Åh vilken liten sötnos!
    Fin blogg du har. Har läst en hel del, så fin trädgård och uteplats ni har gjort.
    Kram Suss

    SvaraRadera
  4. Åh vilka mysiga bilder, korgen ser underbar ut, kram

    SvaraRadera
  5. Vilka fina lakan han har fått prinsen! De gillar jag skarpt :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  6. Grattis i efterskott och vilka härliga bilder!
    Kram Jenny

    SvaraRadera