söndag 15 juli 2012

Äran att få lära sig nya saker


En övningsbild på min dotter som mumsar äpple till mellanmål.


I fredags den trettonde hade jag glädjen att fylla år. På ett sätt känns födelsedagarna liksom lite oviktiga jämfört med när man var yngre men på ett annat sätt är det fortfarande väldigt fint. Det är ju en ära att få bli ett år äldre. Att inte bara tänka att man blir gammal liksom utan att man faktiskt har livet i behåll. Att man faktiskt lever. Att man får äran att fylla sitt liv med innehåll precis som man själv vill (vissa begränsningar finns ju men ni förstår vad jag menar va). Det är att fylla år det.

Att jag dessutom fick åka till en butik jag länge velat och välja ut min present, det gjorde ju inte dagen sämre. Det blev ett nytt objektiv till min kamera. Nu ska jag fylla en del av mitt liv med att lära mig hur jag bäst använder denna.


7 kommentarer:

  1. Vilka kloka tankar du har gällande födelsdagar. Väldigt klokt. Så ska jag oxå tänka under mina framtida födelsedagar.

    Vad roligt med ett nytt objektiv! Härligt!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du också gillar Rabens saloner! Jag tycker att deras kläder är så himla luftiga och mjuka :D

    Gillar också dina födelsedagstankar. Ska fundera lite jag med.
    Stor kram

    SvaraRadera
  3. Vad kul med ett nytt objektiv. Drömmer om en ny kamera...och objektiv...och stativ...

    SvaraRadera
  4. Grattis till dig i efterskott, vilken underbar bild! Va spännande med ett nytt objektiv, ska bli kul att se bilder sen:)

    Ha en fin dag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Grattiskram! Och vilken bedårande dotter!

    SvaraRadera
  6. Vilken superfin bild på en superfin dotter:)

    Vad blev det för objektiv?

    Kram Åsa

    SvaraRadera
  7. Tack :)
    Det blev ett NIKKOR 50 mm 1:1,4 G. Nu läste jag också innantill ;)

    SvaraRadera