söndag 13 maj 2012

Lördag med familjen

Morgon hos oss; mor och Lillebror i pyjamas. Syskonen är nog allt lite lika när dom jäspar i alla fall, se här.



Lillebror ammar. Lilly vill vara med och mysa så hon lägger sin fot mot Lillebrors och är fullt nöjd över närheten.


 Dagens mamma i nya jeans och blus från H&M.



 Ljusblå jeans till halva priset när H&M hade Rea förra helgen. 199 kr, det är ett kap det.


 
Gossepojken även han i jeansblå byxor. Visst ser det ut som han har rosa älghorn?? Body och byxor från Newbie by Kappahl.


 
En förmiddag med många ombyten. Från pyjamas till kläder som inte fick vara på länge innan spyan gjorde att vi fick byta både lakan i korgen och till rena kläder. Sen kom storbajset vilket betydde ombyte igen. Detta på 1,5 timme. (Påslakan från Pali Design).



Dagens storasyster i fina ärvda kläder från kompisen Maja. Maja och hennes två syskon har gett Lilly hur mycket kläder som helst som de vuxit ur men även leksaker, böcker, pottor, nappflaskor, babybestick, skor. Ja ni hör. Detta är vi SÅ glada för.



 En storasyster som verkligen gillar att mysa med sin lillebror. Hon klappar honom hur mjuk som helst i håret och håller honom gärna i handen.



 På eftermiddagen åkte familjen för att fixa några ärenden. Lilly provsatt en liten sittgrupp på Rusta.

23 kommentarer:

  1. Nej men oj, jag har ju helt missat att lillebror har kommit!!! stort stort grattis till hela familjen <3 och vilken goding sen, jag blir ju alldeles bebsitokig här hemma av alla bilder på honom, så jäkla söt!!!

    SvaraRadera
  2. Allvarligt talat! Dagens mamma är ju superfit. Har inte du nyss fött barn? Grymt impad! :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är gullig du! Det är inte så mkt att vara imponerad över, det är Lillebrors förtjänst som äter av mig :)

      Radera
    2. Ha! Tror jag inte ett ögonblick på. :)

      Mina ungar har ätit dygnet runt och inte har kilona rasat av mig för det. Flera av dem är fortfarande kvar och äldsta är nu 16...så du fattar ju... Livet är orättvist!

      Kramar iallafall :)

      Radera
    3. Fniss fniss :)
      Men hör här då... Jag har gått upp 9-10 kilo varje graviditet men efteråt har jag gått ned typ 15 kg... Men när jag sedan slutade amma så gick jag upp fem igen! Bevisat ;)

      Visst är det konstigt att det där med hur amningen påverkar oss olika. Om 16 år kommer jag garanterat ha de där kilona kvar som jag får när jag slutar amma :)

      Radera
  3. Gud vilka fina barn du har =) Jag längtar verkligen efter våran lilla bebis nu när jag ser alla fina bilder =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Snart har du din bebis hos dig och kan mysa. Jag tycker att de sista tio veckorna går ganska snabbt faktiskt i förhållande till de övriga 30. Kram Linda

      Radera
  4. Underbara fina barn ni har!!!! Och snygga jeans till mamma!!!Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med creando!!
    Inte dåligt att se ut så när man precis fött barn!
    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gulligt, men som sagt det är Lillebrors förtjänst eftersom han äter av mig ;)

      Radera
  6. Kan bara instämma med creando jag med wow!! Så söta dina barn är! Kram Nilla

    SvaraRadera
  7. Kommer du i skinny jeans några veckor efter förlossningen. Hemska människa så orättvist.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är rolig du Sahra ;)
      Jag får tacka Lillebror som äter av mig... När jag ammar får jag kämpa att få i mig mat, det liksom rinner rakt igenom. Jo modellen är Slim men dessa var lite ledigare i midjan än mina andra jag hade innan. För midjemåttet är inte detsamma än...

      Radera
  8. Håller med de tidigare talarna ;) du ser strålande ut! Bra jobbat!

    Önskar dig en fin söndagskväll!

    SvaraRadera
  9. Oj, galet vad gravidmagen försvunnit snabbt. Det är bara tacka och ta emot.
    Precis som när man får barnkläder av vännerna. Bara tacka och ta emot!
    Kram

    SvaraRadera
  10. Jaha jag.....inte ett spår av nån "degmage" där inte!!!!! AVIS ska du veta!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du den finns, under blusen kan jag lova! Även om inte kilona är kvar så är midjemåttet vidare och lösare :) Det är konstigt vad magmusklerna bara kan förtvina under nio månader, de känns verkligen helt borta. Längtar tills man kan känna att man har lite muskler i kroppen igen.

      Radera
  11. Vad söta de är, Lilly & Lillebror! Och du ser oförskämt smal ut;-)
    Kul när sakerna kommer till användning igen! Ses på fredag!*längtar*
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vill minnas att du var "värre" ändå Frida. Du var ju i dina vanliga jeans någon vecka efter förlossningen! Jag fick köpa nya med lite ledigare midjemått :)

      Ses snart!!!! Kraaaaaam

      Radera
  12. Så fina de är!! <3

    Den där gruppen kollade jag också på! Så himla fin! :D
    Kram

    SvaraRadera
  13. Vilken fin sittgrupp...dom små har ju allt nuförtiden.

    SvaraRadera
  14. Fin du är! Du ser verkligen inte ut som en nybliven mamma(läs:smal:-) Jag kommer ihåg att jag hade ett par jeansleggings lång tid efter jag fick Iris...
    Kram

    SvaraRadera