onsdag 16 maj 2012

En sjuklings dag

Några suddiga glimtar från en sjuklings dag.


Det blev som jag misstänkte igår kväll; Lilly fick flytta in till oss i natt. Febern gick upp och hon svettades och frös om vartannat. Ögonen var helt röda och svullna. Nysningarna avlöste varann och däremellan hosta. Hon hade jättesvårt att sova vår lilla tjej. Hon kunde bara sova när hon fick ligga kind emot kind med sin pappa och fötterna skulle jag hålla i. Ni förstår att det inte blev lättare att sova när maken skulle gå upp strax innan fem. Tågtaxin hämtade honom 05:30. Precis i samma veva lade Lillebror en stor bajs. Det var lite kaos här på morgonkvisten kan man säga. Men vi lyckades somna om, både Lillebror, Lilly och jag. Jag fick i alla fall sova en timme mellan sex och sju då Lillebror ville amma igen. Lilly var helt utslagen och sov sig igenom detta även om vi låg i samma säng. Vid åtta klev vi alla upp.

Dagen har gått förvånansvärt bra även om vi varit trötta. Lilly har varit ganska nöjd med att sitta i soffan och läsa bok och kolla på dvd. Vi har också kollat på Pippi Långstrump på Youtube. Dessutom tog hon en lunchtupplur på fyra timmar. Ni förstår att hon varit hängig. Även Lillebror tog sig en tupplur under denna tid vilket betyder att jag också kunde blunda i 1,5 timme.

Visst har det även varit lite gråt och skrik då och då men det hör väl till. Detta var alltså första dagen som jag ensamt hade båda barnen hemma hela dagen. Och då med sjukdom. Nu har jag nog alltså klarat det värsta redan. Här får ni några bilder från en sjuklings dag.


 Utslagen Lilly när Lillebror ammade vid sjutiden.



Kudde och lakan fick följa med till soffan. Här lite mys med Barbapappa. Pappa som Lilly säger.





Lilly hämtar sin morgonvälling. Iklädd sitt livs första nattlinne. Sjuknatten var dessutom allra första natten att sova i nattlinne.



Lilly fick Barbapappa igår av sin pappa. Jag tror faktiskt hon verkligen menade att hon kramade på pappa när hon kramade Barbapappa idag.



 Här tittar vi på Pippi Långstrump.



 Och vad är det som säger att man inte kan klä sig lite fint fast man är sjuk. Här har Lilly tagit på sig mina skor som jag hade när jag var i hennes ålder.


10 kommentarer:

  1. Stackars liten! Hoppas att hon piggar på sig snart.
    Det söta lilla nattlinnet känner jag igen. Min lilla snäcka premiärsover i sitt nu. En mycket stolt tjej.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Åh visst värker det i mammahjärtat när dom små är sjuka. Hoppas hon blir bättre snabbt och att lillebror klarar sig! Vi har också sjukstuga här hemma....

    SvaraRadera
  3. Skönt att du också fick vila lite med dina små, kan ju vara svårt att få till. Krya på er!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Stackars lilla skrutta! Hoppas hon kryar på sig snart. Stor kram :D

    SvaraRadera
  5. Klart man ska vara fin även fast man är sjuk. Hoppas hon kryar på sig snabbt! Ha en härlig helg!
    Kram Karin

    SvaraRadera
  6. Stackars! Hoppas hon kryar sig snart!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Så söt hon är - och speciellt i det nattlinnet! Hoppas hon kryar på sig och att du och lillebror slipper. Skönt att ha i ryggen att man klarar sig fint om man måste. Tack och lov för böcker och film dagar som dessa! :)

    Kramar.

    SvaraRadera
  8. Sv; Ja det är klart. Att den där lilla timmen gör sån skillnad alltså! Helt otroligt! ;D
    Synd du inte kan komma i morgon, men heeelt förståeligt såklart! Hade varit kul att ses! :D
    Tack så mycket!
    Kram!

    SvaraRadera
  9. Bra gjort idag! Jag blev så rörd när jag läste om Lillys (barba)pappa, så gulligt! Hoppas hon kryar på sig snabbt. Kram /Nellie

    SvaraRadera
  10. Inte roligt när de små liven är sjuka!! Hoppas hon kryar på sig fort!!

    Titta gärna in i min webbutik - www.brogatan.net :o)

    //Linda

    SvaraRadera