onsdag 18 april 2012

Tycke om tryck

Båtringad topp men trekvartsärm från H&M. Även en blårandig fick följa med hem.


Tryck på tröjor har jag svårt för. Hello Kitty, Musse, Bamse, Barba ni vet. Däremot kan jag tycka att andra tryck kan vara lite småroliga. Ibland. Men visst inser även jag att det kommer en tid när Lilly själv vill välja och då lär väl även hon gå med Hello Kitty på magen. Tills dess kan väl mamman få bestämma. Lilly var väldans nöjd även med dessa tjejer på magen och visade glatt för förskolefröken på morgonen idag. Gillar ni tryck på kläder?

Toppen med tryck är inte i den kraftigaste kvalitén men som dagiströja tycker jag den duger. Den kostar ju heller inte mer än några tjugolappar. Något som H&M imponerar med är deras bas-trikå i ekologisk bomull. Bra pris och bra kvalité som håller många tvättar. En långärmad vit sådan fick följa med hem till Lillys garderob. Likaså en klassisk tenniströja och några linnen.

Det finns bara en sak som maken handlar på H&M och det är deras "undertröjor" i ekologisk bomull, dessa. De håller formen bättre än vissa dyra märkesundertröjor och kostar bara en bråkdel. Testa!



Randig kortärmad topp. Under en långärmad vit baströja i ekologisk bomull. Båda H&M.



2-pack linne för ynka 59 kr.

35 kommentarer:

  1. Jag tycker att ett fint tryck gör ett helt plagg men det är inte så lätta att hitta. Hemma hos oss har min man har lagt in ett veto mot Hello Kitty och jag håller med. Men det kommer väl komma en dag då även vår dotter vill bestämma själv... Flickorna på toppen tycker jag var jätte fina! /Maria

    SvaraRadera
  2. Jag har som regel väldigt svårt för tryck. Men det har inte mina barn. Precis som du gissar så har deras egen smak fått ta allt större plats. Så tyvärr går inte mina barn omkring i snygga randiga eller retrotryck längre, som mamman gillar. Nej då, här är det allehanda skräcktryck eller stora läppar och sånt på kläderna.... Bara att tugga i sig :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Som jag saknar tiden då jag fick välja kläder... nu är det lite, eh, annorlunda.
    ibland på gott och ibland på ont, ont som i very bad taste ;)

    SvaraRadera
  4. Ja...det kan ju bli lite konflikt det där. Vad mamma och pappa gillar kontra vad barnen gillar! :P Men de var söta de där på bilderna tyckte då jag! :)

    SvaraRadera
  5. Här hemma är det precis samma sak. Så länge jag och T väljer kläder så får inga kläder med tryck som hello Kitty och liknande figurer flytta in i våra barns garderober :) Där emot finns det ju som sagt vad "fina" tryck att välja på som piggar upp lite. Tack för tipset ang undertröjan. Den ska köpas hem genast och testas. Vågar knappt säga vilka han använder nu men du vet ju var jag jobbar:)De är dyra och vrider sig(mer eller mindre) i tvätten.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist att de där dyra t-shirtarna vrider sig. Bra att veta, tack :) Visst händer det att H&M:s också vrider sig, tror det beror lite på hur de lagt ut mönsterdelarna på tyget. Jonas har säkert femton och de flesta har hållit sig fina. Man ska ju inte tumla dom egentligen, men det göra jag ibland ändå... för 69 kr kan man ju byta ut dom när det behövs. Hoppas ni blir nöjda! Vet att Mårten har sådan också, det är därifrån Jonas fått tipset :)

      Radera
  6. Jag har lätt allergi för tryck på kläder. Men det finns stunder då jag ger med mig. Det finns nån enstaka t-shirt i barnens byrålådor bara för att jag inte ska vara kläddiktator ända ut i fingerspetsarna.
    Fast jag gillade den randiga toppen faktiskt. Och blev väldigt förtjust i linnena. Och som grädde på moset så tackar jag för t-shirttipset till maken. Det ska vi testa.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att du gillade t-shirttipset till maken, hoppas ni blir nöjda! Men det måste vara just de ekologiska, de andra gillar jag inte. Blev lite full i skratt när du skriver om "allergi". Fick precis veta av en kompis att de där trycken faktiskt kan innehålla reproduktionshämmande kemikalier. Nu kan vi lättare motivera varför barnen inte får ha tryck på kläderna framöver... om de nu förstår vad vi menar ;)

      Radera
  7. Sååå gullig hälsning du lämnade hos mig! Måste bara få tacka!!! Jag är helt varm inombords. Gulliga du!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och vad gullig du är som låter mig få veta att du blev så glad :) Jag menar det verkligen, tycker du bjuder på fantastisk inspiration! Och du visar verkligen att inspiration inte behöver handla om att det ska vara komplicerat. Att klä den där skrivboken tyckte jag var en riktig tiopoängare!!

      Radera
  8. Jag har svårt för tryck, jag försöker undvika det i största möjliga utsträckning..men, Iris älskar ju Pippi, så några toppar från Pippi kollektionen har vi här hemma. Den randiga piken är superfin!
    Kram

    SvaraRadera
  9. Jag är enfärgad och omönstrad med få undantag. Men inte dottern då ... de där små har en stark egen vilja och uppfattning om vad som är fint. Så det blir tryck. Det är säkert en fas det med.

    SvaraRadera
  10. Jag avskyr alla tryck med batman, spiderman, bilar eller andra kända figurer. Molly älskar tyvärr allt barbie, askungen osv. Allt som är rosa och glittrar. Men det är väl en fas.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, när ska jag förvänta mig fasen inträda?? :)

      Radera
  11. Verkligen superfina plagg! Du har så bra smak, och den lilla som är på G kommer att vara finast i stan :)

    Du får handla lite hos oss också, Vi har fått underbara kollektioner som lanserades i våras..

    Kram till dig!

    SvaraRadera
  12. Haha, jag förstår att du blev nyfiken som du skrev. Klart att du inte kan veta.
    jag arbetar på LUNDMYR of Swedens huvudkontor sedan 3 år tillbaka.
    jag har dock hittat en ny utamaning nu och kommer att börja med ett nytt arbete i juni. Men, det rör inte barn eller kläder iallafall :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, vad kul. Jo då det finns ett antal plagg från Er i Lillys garderob också men de har nog inte hamnat på bild på bloggen bara :) Vi hade fler av era plagg när hon var lite mindre måste jag erkänna. Mina favoriter har nog varit ett par vita bomullsbyxor som man kan ha som hellånga eller uppvikta som 3/4-byxor samt en svart/vit bredrandig långärmad body med krage. Helt klart sommarfräscht! Detta hade hon förra sommaren. Lycka till med nya jobbet framöver!

      Radera
  13. Jag fastnar ofta för kläder med tryck! Kanske oftast tom... Den där tröjan var ju supersöt!

    SvaraRadera
  14. Härligt med lite shopping :) Spännande att det börjar närma sig..kram Diana

    SvaraRadera
  15. Hej. har läst ikapp din blogg nu och detär alltid lika roligt. ibland gillar jag nästan att spara några inlägg att ha kvar och läsa:D ha en fin dag. kram

    SvaraRadera
  16. Så mycket fint! Blått och vitt är fina färger till vår och sommar:)
    Gillar när kedjorna satsar på bra kvalitet men till ett lågt pris. Det finns inget värre än t-shirtar som tappar formen efter första tvätten:(

    Trevlig torsdag!
    kram/Linda

    SvaraRadera
  17. För mina tjejer är det stora tryck som gäller. Hello Kitty och Mimmi är favoriterna. Ju större tryck desto bättre! Till skillnad från min syn på inredning där allt gärna får vara vitt så gillar jag dessa färglada tröjor och även Hello Kitty. Den där randiga tröjan är jättefin!

    Kram
    Karin

    SvaraRadera
  18. Håller med dig, är inte mycket för tryck! Väldigt fina plagg du hittat, linnena ska jag leta upp pronto. När är det dags med förlossning? Såg ditt förra inlägg. Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du fastnade för linnena. Beräknad förlossning är IDAG :) Men än så länge är det ingen bebis på gång... Kram!

      Radera
  19. En fråga till hur får du in svar under inläggen? Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Menar du när jag skriver som jag gör här och nu? Precis under din kommentar.

      Hm, oj minns inte helt. Men har för mig att man inte kan ha kommentarerna i pop-up utan måste ha dom inbäddat såhär. Jag vet att vi var många som hjälptes åt för att få till detta, ska kolla om jag hittar det gamla inlägget där vi skrev om detta. Återkommer! Kram Linda

      Radera
    2. Nu hittade jag detta inlägg: http://alltochelleringet.blogspot.se/2012/01/kan-du-kommentera-hos-mig-nu.html

      Börja med att bara välj inbäddat objekt. Det där med delningsknappar, ny mall och annat kan du utöka med sedan om det inte räcker med att välja inbäddat kommentarsfält. Tror att Blogger gjort förbättringar sedan jag skrev mitt inlägg.

      Lycka till!

      Radera
    3. Såhär räcker nog:
      Välj Utforma
      Välj inställningar
      Välj inlägg och kommentarer
      Plats för kommentar = inbäddat

      Radera
    4. Åh vad gullig du är som tog dig tid att ta fram detta! nu har jag fixat det. Så spännande då kan det bli i natt eller när som helst man får läsa om en liten ankomst här då! Såå himla mysigt!!!
      kramar!

      Radera
  20. Satt faktiskt och diskuterade på jobbet häromdagen just detta med tryck på barnkläder. Har en kollega som är väldans nöjd med att hans son hade en väldigt kort "spiderman"-period och numera villigt sätter på sig mer stilrena kläder. :-)

    Men trycken på denna tröja gillade jag. Lite mer stilrent och fina färger.

    Ha en fortsatt fin torsdag!

    SvaraRadera
  21. Hej!
    Nu har jag suttit och läst ikapp lite härinne. Wow, vilket mastodontjobb ni gjort på er tomt. Ser verkligen jättefint ut!
    Din mage är jättejättefin!

    Lycka till och hoppas den lille (skriver lille för jag tror det är en kille)kommer när du känner dig redo!

    Kram Pia

    SvaraRadera
  22. Precis som du har jag svårt för tryck, och som du förutspår så kan jag inte bestämma över småtrollens kläder längre och det blir mkt tryck.. den översta tröjan som du köpt tycker jag dock är fantastiskt söt!!

    SvaraRadera
  23. Jag gillar inte heller tryck, och våndas också för när min dotter kommer önska sig Hello Kitty... Men, tröjan du köpt med de två tjejerna är ju super-fin, helt i min smak. :) Tack för bra tips till mannen, ska genast beställa ett par sådana. Kram! /Nellie

    SvaraRadera