lördag 21 april 2012

Bäddat i korgen

Calle och Clara myser i korgen.

I väntan på bebisen får kaninerna mysa i moseskorgen. Direkt när jag såg den visste jag att en sådan ville jag ha till bebis nummer två. Tror det blir smidigt att kunna bära med sig korgen inomhus och även ut på altanen, plus att man kan välja att ställa korgen på stativet eller i exemplevis soffan. Lilly sov första tiden i en Leandervagga som var väldigt mysig den också, men som tyvärr tog lite för mycket plats i vårt sovrum. Moseskorgen är mindre och blir nog ännu mysigare för bebisen och även skönare för oss som inte har vaggan hängandes över fotändan på sängen, se här.

Mosekorgen kommer från Simpleworld och kan bland annat beställas på Bonti där jag köpte vår. 


Mailegkaninerna, Calle och Clara som de heter hos oss.

41 kommentarer:

  1. Sååå fin! Och så härligt att veta att den fina korgen när som helst är fylld med ett underverk :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Jättejättefin korg!!! Och praktisk! Vad mysigt det måste vara att vänta på en liten bebis som ska komma:)) Känns som lääääänge sedan för mig som har min 13-årig som "minstingen" här hemma:))) Och vad gulliga kaniner!

    Kraaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  3. så söt och fin! och imponerande om du får din bebbe att ligga i den ;-) Mina barn har vägrat sova någonannanstans än PÅ mig, men alla bebbar är ju så olika :-)

    SvaraRadera
  4. Det blev en mosesvagga till slut? Jag vet att du skrev om den för länge sedan, men sedan hörde jag inget mer. Den är verkligen sååå fin. Bra val. Kram

    SvaraRadera
  5. Ååååh så fint... Längtar efter att snusa lite bebisdoft nu...
    Pussa Lilly från mig!
    PoK

    SvaraRadera
  6. Vilken fin Mosesvagga! Så praktiskt att kunna bära den med sig!
    Tänk snart är den lilla/e hos er, så spännande<3
    Kram

    SvaraRadera
  7. Underbart fint!

    Åh, länken som du mailade mig i ett inlägg, Jag håller med dig, den är så fin den bodyn! Det är ju inte så konstigt att den sålde som smör i solsken :)


    kram

    SvaraRadera
  8. Hej fina du. Min migrän kommer alltid vid mens. Alltid. Något jag inte hade tänkt på innan jag började föra migrändagbok på uppdrag från min neurolog. Vilket blev ännu tydligare då det slog mig att jag slapp migrän när jag var gravid. Dööööh. Gravid. Ingen mens. Så det hör ihop. Men nu har det varit värre än vanligt och det beror självklart på stress över jobbsök, men också strumavärdena som är tio gånger högre än normalt. 49 mot 4,9 liksom. Inte konstigt att jag mår skitdåligt.
    Jag har fått rekommenderat av flera personer att prova en kinesisk läkare inne i stan som är ganska känd för sin akupunktur, så jag har funderat på det.
    Kram
    Ps. Vi sänder våra goa män en extra varm tanke så här på lördagkvällen. Kram till dem också

    SvaraRadera
  9. Åh så fint!!! Den där korgen är ljuvlig!!!
    Ha en fin lördagskväll.

    SvaraRadera
  10. Svar
    1. Söta du, jag är övertygad att din bebis kommer få det lika mysigt!

      Radera
  11. Så bedårande....nu väntas bara en ännu bedårande liten bebis också då...*ler.

    Kram Pernilla på Piazzan

    SvaraRadera
  12. Himla fin korg, så mysigt för lillskrutten. Passar på att önska lycka till inför stundande förlossning.
    Kram
    Moa

    SvaraRadera
  13. Tack för dina fina kommentarer hos mig Linda! Tack för att du tänker på oss :-) Jag tänker på dig också och tittar in här varje dag för att se om något har hänt.

    Jag har mått bättre.. men det går ju inte att undvika än fast man vill det. Flyget går på måndag och på tisdag blir det operation om det blir som planerat förstås.

    Men vilken underbar korg! Där kommer bebisen att sova riktigt gott! Vi har en quadrolift som vi bär runt här i huset, det är rikigt bra att kunna bära med sig den sovande bebisen överallt i huset :-)

    Stor kram till er! / Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad go du är som tittar in här, än har inget hänt :) Oj då, flyg imorgon. Hoppas verkligen allt går som planerat.
      Härligt att höra att det är smidigt att kunna bära med sig korgen hemma. Hoppas ni snart är hemma igen och får bära runt på er goding.

      Kram kram !!

      Radera
  14. Sara Mårtensson2012-04-21 23:42

    Glömde! LYCKA TILL! Förstå snart är du tvåbarnsmamma!! Vilken lycka :-D

    Kram igen!

    SvaraRadera
  15. Åh vilken fin korg som väntar på bebisen! Det låter hur fiffigt som helst att kunna bära med sig korgen.
    Kram Maria
    Ps. Kul att du gillade mina prickiga burkar :)

    SvaraRadera
  16. Åh så fin. Blir ju nästa sugen på ett barn till bara för att få ha en sån underbar korg!
    Kram

    SvaraRadera
  17. Åhhh så super sött! Nu går du i verkligen i väntans tider ♥

    kram CC

    SvaraRadera
  18. Åh vad fint!!!
    Tänk snart har ni er lilla bebis där i :)

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
  19. Så söt! Bonde var min favobutik också när mina var små. Tror mycket på en sån där korg! Förstår hur du bara längtar nu!! Kram Nilla

    SvaraRadera
  20. Ingen liten än? :) Så fint du bäddat! Kikade tillbaka på ditt inlägg när jag väntade min.. åhh så mysig den där väntan är ändå!

    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej hej, ingen liten än nä :) Och jag gillar också väntan faktiskt, vad gör väl två veckor hit eller dit av nio månader. Det är ju nu när man är på övertid som man väntar på riktigt liksom. Mysig väntan.

      Radera
  21. Så himla fint ni har gjort! Det måste vars optimalmysigt att gå och vänta den sista tiden :D Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Precis så känner jag, det är ju nu när man går på övertid som man faktiskt kan få längta/vänta "på riktigt". Visst är det tungt osv men vad är väl två veckor hit eller dit av nio månader.

      Radera
  22. Vem skulle inte vilja ligga där och mysa med kaninerna?! Ser fullkommligt ljuvligt ut!
    Ta hand om dig!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  23. Vilklen mysig blogg du har här! Supermysigt med mosekorgen och finaste Mailegkaninerna såklart!

    Önskar dej en fortsatt trevlig kväll.

    Kram kram

    SvaraRadera
  24. Hmm, vet inte om jag kommenterade det här inlägget igårkväll? :P Jag va så trött så jag stängde av, men vet inte om jag hann skriva nått? ;) Haha!
    Jättefin korg iaf! En sån skulle jag lätt köpa om vi skulle ha fler barn :)
    Ser även praktiskt ut ju!

    Kram!

    SvaraRadera
  25. titta in hos mig senare i em så har du något att hämta:) kram Nilla

    SvaraRadera
  26. Hur underbar var inte den där korgen då!!! Bebis komer sussa sött i den!

    SvaraRadera
  27. Har lagt till dig på bloglovin förresten, här vill jag inte missa nått! :D
    Kram

    SvaraRadera
  28. Hej!

    mysig liten kort...lycka till!!

    sv: dagboksbladen kommer form-re-form. Mina kommer från epla.se

    /erica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, tror nog jag ska beställa sådan där fina dagboksblad.

      Radera
  29. mysig liten korg ska det ju stå :-D, skriver som en kratta!

    SvaraRadera
  30. Men så rart!

    Sköt om dig

    SvaraRadera