tisdag 28 februari 2012

Renovering av ett litet rum


Ganska läcker 60-talstapet.


Jag försöker få struktur på alla bilder som jag tagit sen vi flyttade till huset. Det är ju en gigantisk mängd och jag inte mäktar med allt på en gång. Jag har en tendens att inte få saker gjorda överhuvudtaget om jag inte kan göra allt på en gång, men efter att man blivit förälder har det där fått omvärderas liksom. Nu sitter jag en stund, om än väldigt kort, och går igenom renoveringsbilderna från bebisrummet.

Tanken är att när bebisen kommer ska Lilly sen flytta till ett annat rum och bebisen ta över hennes. Innan dess vore det roligt att visa er hur hennes rum ser ut nu. Idag får ni några bilder på hur det såg ut före och under rivningen.


 Dörr och dörrkarm utbytt. Måtten från 60-talet stämde inte med dagens dörrar/karmar så för varje dörr vi bytt har vi fått såga upp 5-7 cm av väggen på höjden.


 Stavlimmad ekparkett som valde att byta för att få ett enhetligt golv på hela entréplanet.


 Nya fönstret på plats. Tanken är att inga fönsterfoder ska vara på de nya fönstren. Utanför ser ni en totalt uppgrävd tomt som precis jämnats ut med matjord.



 Smidigt med vändbara nya fönster. Här åker den platsbyggda garderoben ut genom fönstret.






De platsbyggda garderoberna som vi valde att ta bort till fördel för lite mer golvyta i det ganska lilla rummet.


Vips så var de borta och rummet har fått lite mer golvyta. 

3 kommentarer:

  1. Sv; Klart att du måste provbaka i veckan ;) :P Alternativt göra en trekantssmörgås med någon god röra ;)

    Härligt att renovera..önskar jag htitat drömhuset så jag med fick renovera!! :)

    SvaraRadera
  2. Skönt att få större yta och så kul o spännande att få renovera och pyssla! Du är verkligen jättebra på det också har jag sett på dina tidigare interiörbilder! Den tapeten minns jag... på nära håll rätt så cool!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Det kommer bli perfekt. Skönt med lite mer golvyta.

    SvaraRadera