lördag 28 januari 2012

Göta konfektyr och Svea Choklad

Göta Konfektyr fylld med Pixi-böcker.


Min svärmor har sparat allt man kan tänka sig från när hennes söner var små. Det är fantastiskt att få välja och vraka bland alla dessa prylar. Där har vi hittat massor av fina leksaker; en del som inte går att köpa idag och en del saker som vi därmed slipper köpa. En hel kasse med smurfar till exempel, som nästan ser oanvända ut. De tror jag inte Lilly tackar nej till. Och det är ju populärt nu igen. Jag har som sagt många fina saker att visa om ni vill minnas tillbaka lite??

Häromsistens kom hon med en kassen full med Pixi-böcker. Jag hade också sådana där när jag var liten men mindes inte riktigt berättelserna. Men när jag började bläddra i mannens gamla böcker kände jag helt plötsligt igen dom en efter en och kom nästan ihåg berättelsen när jag såg utsidan på boken. Är det inte lustigt.

Plåtburken Göta Konfektyr har jag nu fyllt med Pixi-böcker och placerat på Lillys hylla. Vad vi ska ha i Svea Choklad återstår att se.




Göta Konfektyrer.



Svea Choklad.

16 kommentarer:

  1. Hej fina du! Guuud så coolt med så många Pixi böcker:)! Bara det var ju en dekortion för sig tycker jag! Snygg burk också.

    Älskar gammla råa burkar. Super snyggt!

    Ha en fin kväll!
    Kram ♥ CC ♥

    SvaraRadera
  2. En sak till! Vilken jätte jätte jätte snygg head du har! Helt i min smak! Hela bloggen är skön. Du är duktig på att fotografera.

    Tack för din kommentar hos mig. Vad glad jag blev att du kommentera hos mig.

    kram kram igen:)
    lilla jag CC

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack, blir nästan generad ;) Vad roligt att du gillar headen! Tack igen för detta fina, det värmde otroligt mycket. Nu kommer jag hoppa omkring här hela lördagen. KRAM Linda

      Radera
  3. Vilken skatt ni har. Jag älskar pixi böcker och helst de gamla (även om de nya går bra med). Har några kvar sen jag var liten men har köpt en del nya då dottern älskar att bläddra och läsa. Perfekta att ha med på resa med då de inte tar så stor plats :)
    Önskar dig en skön helg!

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilket bra tips att ha med dessa på resan, hur bra som helst ju! Barnpocket :)

      Ha en fin helg! Kram Linda

      Radera
  4. Underbara plåtburkar! Så fina! Vilken skatt din svärmor spart på! Förstår att Lilly och du blir lyckliga!

    Kul att du gillade pannacottatipset!

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara burkar! Helt fantastiska rentav. Vad roligt med en svärmor som sparat så fina saker åt sina barnbarn. Det är guld värt!

    Ha en underbar helg! kram

    SvaraRadera
  6. Ja, visst är det bra med svärmödrar som spar. Vi kommer inte behöva köpa varken bilar, lego eller smurfar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul med en liten kommentar från dig Kajsa! Jo jag misstänker att W kommer få många många bilar :)
      Kram Linda

      Radera
  7. Så fint!
    Ja pixi-böcker ger verkligen minnen. Jag hittade alla mina som fick gå i arv till ungarna. Varje gång som vi läser godnattsaga så får jag en massa härliga minnen.
    Nästa påse att packa upp hemma hos mina föräldrar tror jag blir barbie-påsen. Uj uj vad det kommer att bli kul.

    Hälsningar
    Yohanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken bra grej att ta en lite pixi som godnattsaga, då blir de inte alltför långa :) Men kanske många ;)
      Barbie har vi också fast från mig, jag har redan kikat i den lådan. Det är så kul med minnena.

      Radera
  8. Underbart med samlare. Jag har inte några leksaker kvar. Tyvärr. Däremot har min mamma varit bra på att spara brev, tidningar jag har gjort, noveller, dagböcker jag har skrivit. Sådana saker.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå vad spännande att läsa sådana gamla verk. Minns att jag tyckte det var jätteskoj att bläddra i min mors gamla skolbok, så jag gissar att dina barn tycker det är spännande att bläddra i dina noveller.
      Kram

      Radera
  9. Men gud vad roligt! Dom där pixiböckerna glömmer man ju aldrig ^^

    SvaraRadera