tisdag 1 november 2011

Höststädning i trädgården

Vi samlar löv.



Idag är sista dagen för Lilly och mig hemma på heltid tillsammans. Imorgon börjar en ny tid, en tid då maken är hemma hos Lilly tre dagar i veckan och jag två dagar. Detta upplägg känns som en bra mjukstart för mig att återgå till mitt jobb. Ska bli skoj att kunna njuta både av vuxensällskap på fikarasterna och några dagar hemma med bus och mys med min tjej. Såhär "sista dagen" passade vi på att höststäda lite i trädgården. Oj vad färgsprakande vackert allt är nu.


Att springa bland löven var roligare än att samla ihop dom.


Perukbusken eldigt röd.



Trappan är rolig att klättra i. Här sitter hon stolt och visar att hon klättrat upp själv. Ner är inte lika lätt dock...

9 kommentarer:

  1. Så fin tomt ni har med fin trappa och allt. Den gillade jag.

    Höststädning på tomten är rogivande tycker jag. Och för lilltjejen säkert hur roligt som helst :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera
  2. Vilken liten charmig sötnos du har där hemma hos dig : )

    SvaraRadera
  3. Härliga bilder från er dag i trädgården!

    SvaraRadera
  4. Härliga höstbilder och jag håller helt och hållet med Lilly - det ÄR mycket roligare att hoppa bland löven än att samla ihop dem. :)

    Jag hoppas att du har haft en riktigt bra dag idag på jobbet? Spännande när livet går in i en helt ny fas. Lycka till! :)

    Sköt om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Vilka underbara höstbilder!!!! Jag verkligen älskar hösten med alla färger som sprakar!
    Ja nu blir det andra bullar av...du ska återgå till jobbet igen, men om jag kommer ihåg rätt så var det ganska skönt att komma tillbaka till "vuxenlivet" efter barnledigheten. Det är ju härligt att kunna dela upp dagarna då får du ju mysa med söta dottern också!!! Ha det gott!!! Kram /EvaMarie

    SvaraRadera
  6. Vilken perfekt tomt ni har :) o så fin din prinsessa e när hon sitter på altanen :)

    Hoppas ni får en fin dag! Kramis

    SvaraRadera
  7. Vilka fina bilder. Här hemma använder vi bara löven till att leka med! :)

    SvaraRadera
  8. Underbara bilder. Jackan är ju så fin! Ett riktigt kap. Hoppas det har gått bra på jobbet. Bara en dag kvar sen är det helg :) Härligt. Kram

    SvaraRadera
  9. Härligt med höststädning.
    Skönt att ni kan dela på ledigheten lite. Mjukstart är ju inte hlet fel.

    Kram Kia

    SvaraRadera