tisdag 29 november 2011

Att vara tokig i stall utan att vara hästtjej

 Solhatt för varma dagar. 

Jag var inte någon klassisk hästtjej när jag var liten men jag var tokig i My Little Ponny. Någon som känner igen dom? Jag minns inte riktigt hur gammal jag var när jag lekte med dessa men jag gissar att jag var i tioårsåldern. I så fall skulle dessa nu vara tjugofem år gamla. Jag förstår verkligen att jag gillade dom för visst är de vackra på nåt sätt?! Dagens ponnys (har bara sett några få i och för sig) är liksom lite mer plastiga. Dessa är sådär lena i plasten och luktar nästan sådär gott som de små babydockorna gjorde på min tid. Visst är det roligt att plocka fram sin leksaker till sina barn? Inte "vad som helst" men de där leksakerna som man har lite extra fina minnen till.


 Några söta detaljer som små tossor och sadel.


 Lite rufsig och okammad men söta hjärtan där bak.


 Den "nyaste" i ponnyskaran. Å vad jag tyckte den var vacker med sina vingar och regnbågsfärgade svans.


Alla detaljer finns tyvärr inte kvar. I framkant på det vita stallgolvet skulle namnskylten fästas.


 Min allra första lilla ponny som har hunnit med att bli friserad genom åren.

2 kommentarer:

  1. Å vad fina dina hästar är. När jag för några år sedan gick igenom mina gamla leksaker hittade jag bla mina My little Ponies och dom var tyvärr inte i det bästa skicket. Ingen aning om hur gammal man var men 10 kanske kan stämma. Hittade en dagbok för ett tag sedan där jag hade skrivit om dig och mig vi lekte cirkus tror jag. Måste se om jag hittar den igen och hur gamla vi var då?

    SvaraRadera
  2. Å vad glad jag blev nu! Älskade också dem när jag var liten och kollade jämt på filmerna. Och min dotter som blir 3 nu älskar dem med :) dock vet jag inte var mina gamla är, så vi fick shoppa några nya men de är inte lika fina som våra vi hade när vi var små. Kanske kankse mina finns kvar...jag hoppas för isåfall vet jag en här hemma som kommer helt till sig!

    Vi har även shoppat väska + hårspännen på hm nyligen med MLP :) hoppas ni har en fin kväll! KRAM

    SvaraRadera