onsdag 21 september 2011

Vägg hit och vägg dit

När maken åker på tjänsteresa kallar jag ibland på förstärkning i form av min mor och far. Mamma och Lilly leker och leker medan pappa grejar med alla möjliga och omöjliga uppdrag han får av mig. Igår var han och jag på Ikea och plockade typ tjugo kartonger. Delarna skulle pappa få äran att skruva ihop till sista STUVA-möbeln på Lillys rum. Men där hände något... När första stommen skulle ställas på plats såg jag genast att det fanns inte en möjlighet att få in en likadan till, vilket var tanken. Jag vet inte hur jag har mätt men helt plötsligt saknades 10 cm vägg... Så nattens huvudbry var ifall jag skulle kunna komma på en ny möblering, om Lilly ska få byta rum eller om byråerna skulle lämnas tillbaka. Eller kanske kunde vi bygga ut rummet ;) Vad ledsen man blir när man gått och väntat och så blir det på detta sätt.

På tal om att bygga fick pappa idag ett annat bygguppdrag; att sätta igen ett fönster på baksidan av vår friggebod. Friggeboden ska med tiden få sig en rejäl uppfräschning med ny panel och färg som matchar nya altanräcket men för att kunna få till praktisk förvaring på insidan av friggeboden sätter vi igen med samma panel tills vidare. Det känns lyxigt att ha en privat hantverkare som fixar utan att ta betalt; det enda han kräver är en kopp kaffe då och då. Och en rökpaus.


2 kommentarer:

  1. Kanon när man har händig kraft på nära håll:) Vad praktiskt med en friggebod på tomten.
    Plats att förvara saker kan man aldrig få för mycket av.

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker att en pappa minamnn är himla bra att ha :-)

    Ha det gott

    SvaraRadera