tisdag 20 september 2011

Hilmas tossor

Även om min lillas fötter nu är för stora för små tossor fortsätter min mor att sticka, denna gång på beställning till en kompis kompis. Tossor passar bäst på små fötter som inte går tycker jag, det är ju liksom istället för skor. Å vad jag tycker det är sött med tossor. Tjejen som ska ha dessa heter Himla och hon kommer garanterat få varma fötter med dessa på.

Lila är en fin höstfärg men min absoluta favorit av dessa är de lejongula. Eller lingul som detta garnet från Drops kallas. Garnet är ett alpackagarn och är så underbart mjukt att man tror knappt det är sant. Tydlig är alpackafibrerna hela tre gånger starkare och sju gånger varmare än lammull. Vill du läsa mer om garnet kan du göra det HÄR.







3 kommentarer:

  1. Sockersöta verkligen!!!!!!!! Jag är så svag för små, små tossor. Min dotter är 5 år och har stora storlekar numera.

    SvaraRadera
  2. Underbart söta. Sånna vill jag ha till mig själv. Kan man lägga in en beställning? Underbara verkligen! Får jag en bebis till ska han/hon ha sånna söta.

    SvaraRadera