onsdag 17 augusti 2011

Kök att snegla på

Maskulint och stilrent från Uno Form.
Vårt kök är bara fyra år gammalt så det kommer dröja många år innan det ska bytas ut. Om jag skulle gjort om det idag skulle det fortfarande vara vitt och se ut ungefär som det gör eftersom jag tycker det passar vårt hus bra. Men jag kan ändå inte låta bli att snegla på köket som var med i ett av tidningen Plazas sommarnummer. Så skulle vi istället bo i någon flott takvåning eller i en "rå" fabrikslokal i framtiden då skulle jag mer än gärna vilja ha ett sådant här lite maskulint och mörkare kök. Hemtrevligt men ändå stilrent. Jag sneglar också även på typ persiska mattor och försöker hitta ett ställe här i huset som den kan passa. Hur snyggt är inte denna mattan i detta kök? Och lamelluckor som jag förr inte kunde tro jag någonsin skulle gilla men helt plötsligt känns de så klassiska och tidlösa. Luckan heter Classic (kommer från Uno Form). Jag ser förresten på Uno Forms hemsida att luckan är designad redan 1968, det betyder ju att den skulle kunna göra sig även i vårt 60-talshus. Så vem vet, när det vita köket har gjort sitt då kanske det är dags för lite valnöt. Men framförallt lamell skulle jag säga. Såhär står det på Uno Forms hemsida: Grundmodulen skapar med sin harmoniska form och sina mått en interiör i balans. Intrycket blir både lätt och minimalistiskt. De rena linjerna ger lugn och ro och gör att det höjer sig över alla trender som kommer och går. Det är originaldesign med perfektion från sockel till överskåp. Och som alla andra designklassiker har vårt koncept skapat en utgångspunkt för en lång rad andra designkök som inspirerats av uno forms rena, funktionella linjer. Oj vad jag håller med. Här får ni se några bilder till.
(Bild: www.unoform.dk)
(Bild: www.unoform.dk)
(Bild: www.unoform.dk)
(Bild: www.unoform.dk)

1 kommentar: