lördag 6 augusti 2011

Ärva kläder

Här provas det massor av kläder i alla tänkbara färger.
Att ärva behöver inte vara tråkigt. För visst är det så att man själv tröttnar på kläder många gånger innan de är utslitna. Och i mitt fall har jag dessutom vuxit ur en hel del också. Man kan väl säga att jag har både en 34- och en 36-garderob som jag vuxit ur. Därför tycker jag det är extra skoj att ge bort nu när "mina tonårstjejer" ungefär har dessa storlekar.
Förutom min egen dotter har jag tre tjejer till som jag också kallar "mina tjejer", det är mina syskontjejer som jag lånar små stunder ibland. I helgen träffades vi när min syster fyllde 40 år och då var såklart hennes dotter och mina brorsdöttrar där också. Vi växlade så att jag tog hand om tonåringarna (yngsta tjejen är inte riktigt tonåring än, de är 12, 13 och 16 år) och de andra vuxna hand om min lilla dotter.
Tror ni tjejerna gillade att moster/faster hade med sig fem XL-kassar med kläder till dom? Det blev nästan som julafton när de fick gå igenom och prova alla kläder, det tog flera timmar :) Jag tror det blev nöjda, för jag har fått rapport om att en av dom till och med hade modevisning för sina föräldrar på kvällen. Och att en outfit från kassarna redan användes dagen efter. Det tar jag som ett gott betyg.
12-åringen i en av hennes "nya" tröjor. Benvit bomullströja med flätmönster från Sisters.
UPPDATERING: Blev just upplyst att jag föryngrade min syster i texten ovan... Det skiljer tio år på oss och det måste betyda att jag nog fortfarande känner mig som en trettioåring eftersom jag skrev att hon är fyrtio. Jag är ju egentligen 35 år... :)

6 kommentarer:

  1. Ooooj klart att de blev superglada! Jisses, du måste ju vara deras favoritperson :)

    SvaraRadera
  2. @Susanne:
    Fniss, tack för att du rättar mig :)
    Det betyder ju att jag fortfarande måste känna mig som 30 eftersom du är tio år äldre ;)

    SvaraRadera
  3. Emma rensade med glädje i sin garderob sedan för att få plats med allt :-)
    Du är toppen Linda!
    Kram Ywonne

    SvaraRadera
  4. Wow så kul för dem att ha en så rolig moster! Underbart att få botanisera i alla kläder från dig.

    SvaraRadera
  5. Vad glada de måste ha blivit och kläderna verkade ju passa perfekt. Du har ju så god klädsmak, så det kan inte bli fel;)

    Kram Helena

    SvaraRadera
  6. Vilken lycka för dem. Så fina kläder som du alltid har också! En snäll moster/faster de har. Men visst är det skönt att kunna rensa med gott samvete för man vet att någon annan kommer uppskatta dem. Kram

    SvaraRadera