fredag 29 juli 2011

One for One

Röda stentvättade tygskor, kanske sommarens favoriter.
Inte visste jag att för varje par skor man köper från Toms skänker företaget ett par till ett behövande barn. Det var väl heller inte den huvudsakliga anledningen till att jag köpte dessa men visst är det en fin filosofi. One for One.
Dessa stentvättade röda tygskor fick följa med hem från vår minisemester. Maken tyckte om dom direkt men jag var lite skeptisk när jag såg den platta sulan. Efter att ha provat kunde jag inte motstå för de var överraskande väl uppbyggda inuti. Dessa kommer bli ett par favoriter resten av sommaren gissar jag.

6 kommentarer:

  1. Hej fina, det visste inte jag heller om. Fint på något vis, visst blir man lite extra nöjd med sitt köp när man får höra sånt?

    Du frågade tidigare om hur jag gör med mina bilder och det enda jag egentligen gör är att kopiera in från kameran till datorn, öppna i Photoscape och där eventuellt redigera dem. Jag vet att man där och även i andra redigeringsprogram kan råka ändra defaultsparande så att man får krymper bilderna och får sämre upplösning. Kan det vara det som hänt? Fast jag tycker att dina bilder ser skarpa ut iaf på min dator.

    Ha en skön kväll!
    Kram, kram

    SvaraRadera
  2. Jag har inte testat dem själv men lillasyster har Toms skor från USA. Och hon gillar dem mycket. Dessutom en bra filosofi. Bör stödjas! Vart finns de att köpa i Sverige?

    SvaraRadera
  3. @Mina finaste, Marie
    Tack för beskrivningen av hur du gör med bilderna. Jag har lyckats nu, både från telefonen och med bilderna i övrigt. Hade lite problem att få snygga inlägg från BlogPress (i mobilen) innan men nu har jag hittat ett sätt som fungerar. Jag har också lyckats göra bilderna så stora som jag önskar när jag lägger upp dom på Blogger via datorn. Med lite trix så brukar det lösa sig, men ibland är det smidigare att fråga direkt. Tack för du var gullig och svarade. Ha en fin kväll du också! Kram Linda

    @ Postadrss Torslanda
    På nätet kan du hitta ganska många varianter på Brandos. De har även fri byte och retur vilket jag gillar. Skor kan ju behöva provas liksom innan man bestämmer sig. Kul att höra att även din syster gillar dom.
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hoppas du har en fin sommar Linda!!! Och gå in skorna ordentligt så du inte får skavsår!!!! ha ha/Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  5. Har faktiskt aldrig hört talas om Toms men ser att det finns flera återförsäljare i Göteborg. Dom ser himla sköna ut och med den filosofin skulle jag lätt kunna köpa ett par!

    Ang. Lisebergsvinsterna så spelade vi faktiskt inte för så mycket utan det var ren tur. Jag som aldrig vinner trodde inte mina ögon! Det var jag som vann kexchokladen... kul!

    Ha det gott!
    Kram

    SvaraRadera
  6. Hej Linda!

    Vilka fina skor och läcker färg! :) Extra kul att köpa skor för ett företag som bryr sig om sina medmänniskor. Sådant gör att man vill köpa fler skor av det företaget. :)

    Ha en fin söndag vännen!

    Kram Lotta

    SvaraRadera