onsdag 22 juni 2011

Tiden rinner


Min nya klocka i sin konservburk.


Känner mig som pesten själv idag. Har väntat på asfaltsgubbarna i sisådär en månad och idag ringt för fjärde gången till dom. Har väntat på reklamationen av väskan i sisådär två månader och idag ringt för åttonde gången och frågat om reklamationen gått igenom. Har väntat i snart fyra månader och idag ringt för typ artonde gången till målerifirman. Varför räcker det inte att be om saker och ting EN gång? Förresten så har jag även ringt till konsumentrådgivningen i min kommun, alldeles fantastisk att det finns ett sådant ställe att ringa och rådfråga. Visst är jag pestig.
Tiden rinner iväg. Jag som trodde att garageuppfarten skulle vara asfalterad innan semestern, att målarbetet på huset skulle vara gjort innan sommaren och att markiserna skulle vara uppe innan sommarvärmen. Men icke.
På tal om tid, jag fått en klocka i för tidig födelsedagspresent av maken, klockan O clock från italienska Fullspot. Maken hittade den i någon tidning för nästan ett år sedan men sedan inte hittat den hos någon svensk återförsäljare förrän nu. Men häromdagen när maken var på tjänsteresa kom ett paket på posten. Ni kan tro att jag var nyfiken på det cylinderformade paketet.
Klockan beskrivs som informell, elegant minimalistisk med silikonarmband. Själva urtavlan flyttas från armband till armband för att kunna variera färg från dag till dag. HÄRGladsaker hittar ni klockan och armband i många färger.


Klockan O clock från italienska Fullspot. Här med havsgrönt armband.

5 kommentarer:

  1. Ja det är så mycket som man vill ha gjort men det är alltid nåt som bromsar :/
    Snart så har ni alsfaten på plats!! Dom klockorna är grymm!!! Gladsaker har så mcyket fint, älskar deras vimplar och bowlingsettet i trä för barn. Hoppas att ni får en underbart fin midsommar i morgon gumman och jätte fin helg. Du får dansa soldansen med mig ;) Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken läcker klocka du fått!!!!! Önskar dig en Glad midsommar!!!Kramen EvaMarie

    SvaraRadera
  3. Det bästa med klockan är att man kan byta armband lätt som en plätt. Man kan anpassa sig efter kläder och humör :-)

    Glad midsommar

    SvaraRadera
  4. Hej Linda!

    Ja usch, vad trist det är att behöva ringa och jaga folk för att få saker och ting gjorda. Inget roligt alls och dessutom känner man sig som värsta tjatmostern. Men jag hoppas att dina samtal nu gjorde susen och att det ni väntar på nu blir gjort.

    Jättefin klocka och vilken läcker förvaring. :)

    Ha en fortsatt fin midsommarhelg och ta hand om dig!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  5. Usch vad det är jobbigt med folk som inte dyker upp när de säger att de ska komma. Allt ringande och tjatande och väntande gör en tokig. Får verkligen hoppas att de kommer snart och fixar fint åt er.

    Klockan är jättefin!

    SvaraRadera