tisdag 31 maj 2011

Liteway en vinnare

Chicco Liteway. 


Inför vår semesterresa köpte vi en paraplyvagn att ha med på resan. Det är alltid lika svårt att välja sådana här saker för man vet ju aldrig innan man använt dom om man gjort rätt val eller ej. Vi tittade på några olika modeller men valet föll slutligen på Chicco Liteway som vi beställde från Jollyroom.se.
Efter att ha använt vagnen under semesterveckan kan jag varmt rekommendera den till er som behöver en "andravagn" eller "resevagn". Och det är fler än jag som gillar den. Den blev nämligen vinnare i Råd & Röns senaste nummer (nr 5, 2011)!
Precis hemkomna från resan kom svärfar och lämnade nya numret av Råd & Rön (vi får alltid hans tidning när han läst klart). Sammanfattningsvis skriver de såhär: "Mest praktiskt att använda är Chicco Liteway, en av de billigare vagnarna. Den kan du svänga med på en femöring, handtagen är rejäla att hålla i och den känns stabil att köra även på lite ojämn mark. Vagnen är också väldigt lätt att fälla ihop, nog så viktigt med en paraplysulky."
Något annat som jag tycker är bra med vagnen är att man enkelt kan fälla ryggstödet med en hand. Ska du resa till solen tycker jag du ska komplettera med en rejäl solskyddsskärm, t.ex. Shade Maker från Sunshine Kids som finns att köpa på Jollyroom.se. Vi kompletterade även med en bygel till vagnen så sitsen blev lite mer omsluten.



Solskyddsskärm från Sunshine Kids. Mycket praktisk.

3 kommentarer:

  1. Vilken fin vagn! :-) Vi har också funderat på en lite smidigare vagn än våran Emmaljuna som tar stor plats i bilen. Vi får kanske ta och kolla på en sådan :-) Vad kostar den?

    Skickar ett mail snart :-)

    Kram till dig och Lilly!

    SvaraRadera
  2. Äh.. Det funkar ju inte att kommentera från mitt googlekonto och jag blir snart galen!! Att jag sen har PMS gör ju inte saken bättre ;-)
    I alla fall så var det jag som skrev ovan..

    Sara

    Wilda Stenlyckan

    SvaraRadera
  3. Hej Sara!
    Jag hade nästan listat ut att det var du även om du inte lämnade den andra kommentaren :) Hihi. Vagnen säljs på Jollyroom för 1295 kr (ord pris 1595 kr). Jag har sett ganska många som säljer den för 1295 nu men när jag köpte den på Jollyroom så hade de ytterligare 10 % rabatt. Bra bra :)

    Detta är en annan fining som jag gillade men den kostar betydligt mer, ca 3000 kr. http://babylooba.se/visa_produkt.asp?t=Sulky+Babyhome+Emotion+Xtreet&id=336&lang=sv

    Skriver kommentaren hos dig också, vet inte om du brukar titta tillbaka i inlägget här eller så. Det är smidigt när man får svaret i sin egen blogg ju.

    Hoppas ni har varmt och skönt hos er också!
    Kram från L & L

    SvaraRadera