fredag 13 maj 2011

Friserad och nerkärad

Varje gång jag besöker bloggen Mina finaste tänker jag att jag borde skaffa nya solglasögon. Jag gillar verkligen Maries solglasögon, ni kan se Marie i solglasögonen högst upp till höger på hennes startsida. Lite lagom pilot-stuk liksom, coola utan att var för extrema. Solglasögon (och glasögon också för den delen) är något jag inte byter varje år och därför tycker jag det är svårt att hitta rätt balans mellan trendighet och varaktighet (att inte tröttna på dom). Alltså att de ska hänga med i några år utan att för den delen vara tråkiga. Svår balans det där.
Solen börjar ju komma på allvar nu och med tanke på vår semesterresa är det hög tid att jag skaffar mig ett par för mina senaste har gjort sitt såg jag på alla repor. Det var några billiga jag köpte för några år sedan men jag har gillat färgen och modellen så även om inte glasen var de bästa har de fått hänga med. Men nu måste jag skaffa några bättre. Mindre repiga i alla fall.
Jag lämnade Lilly hos svärmor en stund innan jag skulle till frisören i eftermiddag och passade då på att gå till Synsam och titta på deras utbud. Jag brukar ha svårt att hitta både glasögon och solglasögon som passar mitt ansikte. Vissa personer passar ju liksom i alla modeller men jag passar bara i några få. Antingen ser jag ledsen ut eller så ser det ut som glasögonen flyger högt på kinderna eller så ser det ut som jag fullständigt badar i glasögon. Typ. Idag hittade jag åtminstone två par som satt riktigt bra, ett par fina och ett par finfina. Förr om åren har jag letat vid flera tillfällen i olika butiker innan jag ens hittat ett enda par som skulle vara ett alternativ. Kanske handlar det om att man vant sig vid att ha något på näsan nu när jag har vanliga glasögon emellanåt också.
Detta är väl nackdelen med att ha egentid på stan ;-) Att man hinner gå och titta på sådant här alltså och skaffa sig behov/begär. Fasen att man alltid ska kära ned sig i de dyraste. Vilka tycker ni är snyggast?
Gucci GG 1605/S.
Pierre Cardin PC 8286/S. Vill egentligen ha bruna men de fanns bara hemma i svart.

2 kommentarer:

  1. Jag har också jättesvårt att hitta glasögon, mitt problem är mitt smala ansikte. Jag tyckte de andra solglasögonen var finast.

    Jag använder mig av ett program som heter Live Writer när jag skriver mina inlägg och där sparas allt jag skriver, så det var bara att trycka på "publicera" så återpublicerades inläggen på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Oj vilket svårt val med glasögonen! Jag tycker att båda är himla fina och du kommer säkert att bli superfin i vilka som!! Men de är ju lite olika stil så det är nog bara att fundera på vilken typ av kläder man oftast har till solisar. Sen tycker jag att det är rätt kul att avvika lite med just sommarsaker för att man inte har de hela året och att man då kan byta stil tillfälligt...

    Så roligt att du gillar mina. Det är ett par Raybans med styrka så att jag inte behöver ha linser hela sommaren...så skönt :D

    Har du också haft problem med blogger? Igår fattade en del inlägg men nu ser allt ut att vara återställt. Skönt :D

    Ha en härlig lördagskväll och hoppas att du lyckas välja!

    Stor kram!

    SvaraRadera