tisdag 22 mars 2011

Trädgårdslider från Hasselfors

Trädgårdslidret Vila ger utrymme för odling, vila och förvaring.
Trädgårdslider är ett växthus med både växthus och förråd. Om jag inte redan haft ett förråd (friggebod) på tomten och om jag hade velat ha ett växthus hade jag utan tvekan drömt ett sådant HÄR bygge från Hasslefors. Jag såg det redan förra året på Blomsterlandet men kunde inte motstå att snegla lite till idag. Den svarta varianten bland bilderna nedan är nog ännu ett strå vassare. Fast vitt är ju alltid vitt, fräsch liksom. Nä svart ändå tror jag. Vilken gillar du bäst?
Trädgårdslider Vila på Blomsterlandet.
En myrten som heter duga. Så fin växt men inget för mig som bara kommer ihåg att vattna varannan vecka...
Trädgårdslider Vila. (Bild: www.hasselforsgarden.se)
Trädgårdslider Iver. (Bild: www.hasselforsgarden.se)
Trädgårdslider Spira. (Bild: www.hasselforsgarden.se)
Trädgårdslider Vila. (Bild: www.hasselforsgarden.se)
Trädgårdslider Skörd. (Bild: www.hasselforsgarden.se)

7 kommentarer:

  1. Har sett Vila i deras katalog från förra året och jag håller med dig, kanonfint!
    Såg du Bygglov ikväll? De satte upp ett riktigt stort engelskt växthus i vitt. Det var så snyggt!!

    Kul att du gillar mina kommentarer. Jag tycker det är roligt att skriva när det är inlägg som jag fastnar för:)

    Ha en fin onsdag!
    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej hej
    Jag är ny läsare hos dig, hittade dig nyss och du verkar ha en riktigt inspirerande blogg.
    Ha en bra dag
    Häls Johanna från bloggen
    http://www.form-ge.com

    SvaraRadera
  3. Hej Helena!
    Jag blev faktiskt lite full i skratt när jag såg växthuset på Bygglov ikväll. Och vilket fint tak de gjorde på uteplatsen. Den ena i vitt den andra i svart. Man behöver alltså inte välja om man ska ha två :)
    Kram Linda

    SvaraRadera
  4. Hej Johanna!
    Vad roligt att du lämnade ett litet spår så jag kan titta in hos dig också! Nu ska jag kika runt på din blogg.
    Hälsningar Linda

    SvaraRadera
  5. Kikar runt på din blogg. Är så roligt att man kan få tips av andra bloggare. Man får så himla bra inspiration.
    Ha det bra.
    Häls Johanna

    SvaraRadera
  6. Jga gillar det som var vitt och svart. Vad härligt det vore att ha ett växthus.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  7. Har sneglat på Hasselfors kombinerade växthus/förråd sedan förra sommaren. Undrar om jag ska fortsätta snegla den här sommaren också eller om det ska bli verklighet :o)

    SvaraRadera