torsdag 20 januari 2011

Fram med sittdelen

Liggdelen utbytt till sittdelen.
Idag kom vi hem från mina föräldrar och det första vi gjorde innan vi promenerade till badet var att byta liggdelen till sittdelen på vagnen. Lilly tyckte nog att det var lika mysigt och ombonat i denna för åkpåsen fick hänga med. Visst ser hon rätt nöjd ut. Fast att hon var nöjd och nyfiken åkte ögonlocken ned på tjugo sekunder efter babysimmet, men desto större var de när hon vaknade 1,5 timme senare och upptäckte att hon kunde sitta upp och se sig omkring.
Det var inte bara Lilly som tyckte om att byta från liggdelen till sittdelen, det kändes skönt för mig också för då vet jag att hon inte "kinkar ur" för att hon blir uttråkad av att ligga och titta på himlen. Det är ju inte alltid det finns träd, gatlyktor eller fåglar att titta på.
Å, ska jag få sitta såhär mycket upprätt tänker nog Lilly.
Ögonen skiner upp och det tar jag som ett tecken på att hon gillar sittdelen.
Här går det inte att ta miste på att hon gillar sitt nya åkdon.

11 kommentarer:

  1. Kan inte sluta ge fina kommentarer, men hon är ju för söt! Kul att hon trivs nu med att sitta och se mer omkring sig:)

    Ang Linas...så har vi haft kassen sen sept mån och i början kom den runt 21. Sen innan jul var den hos oss vid 22:30-23:00!
    Har aldrig varit med om en dag sen, så jag mailade och fick 150 kr i avdrag på priset!
    Sen hade jag tipsat 5 pers, så 50 kr till i avdrag= 549 kr denna gång. Bra va?

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Åååhh sötaste tjejen. Vilka ögon!! Kul med sittdelen, både för mamman o barnet :). Fast jag längtar inte för vår sittdel är inte bra. Måste kanske köpa ny, blää för utgifter.

    Tack snälla för dina fina kommentarer! Blir så otroligt glad!!!

    Trevlig Helg/ Jennifer

    SvaraRadera
  3. Så söt er lilla tjej är! Ser ut att stormtrivas i vagnen. Trevlig helg! /Malin

    SvaraRadera
  4. Hihi, glömde ju skriva att jag brukar kika in här, hittat hit från Eden, tänkte inte på att det var första gången jag kommenterade hos dig så glömde presentera mig :-) Men jag tycker du har en fin och mysig blogg! Kram Malin

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig linslus hon är er lilla tjej! :)

    Ha en mysig helg och sköt om er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  6. Ååh sötaste lilla tjejen!! Så stor hon blivit! Synd att vi inte hann att träffas när ni var i krokarna i veckan! Längtar efter er!
    Bamsekramar

    SvaraRadera
  7. Men vilken liten goding, hon är ju för söt:). Ha en härlig helg!
    //Susanna

    SvaraRadera
  8. sv: åh tack så mkt:) aa e så underbart o va gravid samtidigt som ja bara längtar att få ha en egen liten bäbis i min famn:) hur gammal e din lilla?

    SvaraRadera
  9. Jag gjorde som dom sa i mobilinlägget här:

    http://www.fixadinblogspot.se/

    Blev kanon! :)

    SvaraRadera
  10. Hon är ju så otroligt SÖT och vilka ögon!! Förstår att hon gillar sittdelen lilla gumman. Vi funderar också på att byta till sittdelen på våran vagn men det har inte blivit av än så länge. Lillan rymms ju knappt på längden i liggdelen längre och voksipåsen tar stor plats.
    Vad äter Lilly för mat om dagarna/kvällen?
    Kram

    SvaraRadera
  11. @Alla
    Tack för era söta kommentarer!
    Stor kram!

    @Sara
    Så länge Nelia är nöjd i liggdelen är det väl skönt att ha den kvar. Det blir ju lite varmare och mer ombonat på något sätt. Jag tror bara att de tycker det är gott att ligga lite trångt, de känner nog igen sig från magen då.

    Lilly äter ungefär såhär nu:
    ca kl 07 - amning
    ca kl 10 - amning
    ca kl 12:30 - lunch (majspure, potatis/broccoli-pure, potatis) + fruktpure till efterrätt
    ca kl 15 - amning
    ca kl 17:30 gröt (först mild havregröt, sen risgröt, nu fruktgröt)
    ca kl 19:30 amning
    + amning på natten några gånger...

    Vad/hur äter Nelia?

    Kram Linda & Lilly

    SvaraRadera