fredag 10 december 2010

Mera tyg, mera tid

Rutigt tyg från Mairo

 
Jag råkade visst få med mig lite mera tyg hem häromdagen. Mannen trodde nog jag hade fått en minneslucka eller nåt eftersom jag redan har väldigt många meter tyg som väntar på mig här hemma. Sovrumsgardinerna skulle varit klara innan Lilly föddes och Lillys gardiner borde jag egentligen sy innan jag syr jul-köksgardiner som ju egentligen inte är nödvändigt. Men ibland är det ju sådant som inte är nödvändigt som är extra roligt. Vi får väl se om de hinner komma upp innan jul... Nu kanske det låter som jag ser detta som ett påhäng men så är det inte. Eller jo på ett sätt, eftersom jag känner viss tidsbrist, men på ett annat sätt inte. Maken har nämligen flera gånger erbjudit sig att ta tyget och lämna in det för sömnad. Men då kommer min envishet fram. Vill själv! :) Kan man önska sig tid av tomten?

3 kommentarer:

  1. Klart man kan önska sig tid av tomten det lilla problemet i det här fallet är ju bara det att du vill ha gardinerna sydda till jul och tiden får du i så fall på julafton. Jag känner igen mig. Jag drar hem tygstycke efter tygstycke och lägger i min hög. Men idag har jag faktiskt sytt ett sång-lapptäcke till min dotter. Sy är kul!

    SvaraRadera
  2. Oj så man har önskat sig tid och aaaldrig har önskan slagit in =((
    Jag röstar för inlämning av julgardinerna så kan du knåpa med de andra i lugnan ro till våren sådär ;)

    SvaraRadera
  3. Absolut! Men tid är pengar så inlämning kanske kan vara en idé....fast ¨å andra sidan är det ju så himla kul när man gjort något själv :)

    Stor kram
    marie

    SvaraRadera