tisdag 23 november 2010

Värme i kylan

Ljuslyktor från BoConcept. (Bild: Allt och/eller Inget)
Är du som jag som kan ha rumpvärmen igång i bilsätet även sommartid? Jag kan inte få nog av värme. Min bäste vän, nästan året om, är min vetevärmare. Två minuter i mikron och den är lagom varm. Jag lägger den på axlarna om jag är frusen eller spänd, värmer upp madrassen innan det är dags att krypa ned i sängen, lägger den över ögonen/huvudet om jag har huvudvärk eller bara vill ha det lite mörkt, varmt och gott när man ska somna.
Med hösten kommer längtan efter ett badkar. Vad går upp emot ett riktigt hett bad. Och då ska det helst vara sådär hett så man knappt kan krypa ned. Nästan så man får gåshud, hihi. Vi rev ut det befintliga badkaret när vi renoverade badrummet på entréplan. Förhoppningsvis ska det bli ett badkar i källaren så småningom. Det är ju populärt med bubbelbad, men jag skulle hellre vilja ha ett badkar som kan hålla värmen på vattnet. Finns det sådana tro?!
Och nu när vintern och snön är här går det knappt en dag utan att jag tänker på att bada bastu. Vill ha! Helst en ångbastu. Om man nu skulle få välja fritt. Att andas in fuktig luft från en ångbastu är så gott i näsan ju. Friskis & Svettis har ångbastu här i stan men tyvärr har jag inte lyckats att ta mig dit ännu...
Att mysa framför den öppna spisen är något jag även denna vinter får drömma om för gillestugan kommer inte att renoveras än på ett tag tror jag. Så i väntan på all värme från bad, bastu, eld får jag överkonsumera värmeljus istället. Nu skymmer det och det är dags att åter igen tända mina nya ljuslyktor. *mys*

3 kommentarer:

  1. Vilken fin färg på lyktorna. Gillar :)!

    Det bara måste finnas såna badkar som kan hålla värmen, annars en superbra idé ju.

    10 dagar kvar till BF :). Men är 99 % säker på att jag kommer gå över tiden, men just nu gör det inget med alla mina måsten hihi. Måla måla!

    Ha det så mysigt ikväll!

    Kram/ Jennifer

    SvaraRadera
  2. Ha, ha jag börjar ana att du är en kvinna som gillar värme av alla slag. Själv är jag inte speciellt frusen men jag precis som du älskar att duscha och bada riktigt hett och jag är glad att vi både dusch och badkar. Men jag skulle också gilla ett badkar som kunde hålla värmen. ;) Vilken lyx det hade varit! :)

    Jag hoppas att du kommer få din öppna spis (kanske till nästa vinter?) för det är verkligen mysigt med en brinnande brasa att värma sig framför och bara att njuta av sprakandet och ljuset. Vi skulle inte klara oss utan vår men så bor vi också i ett gammalt hus som blir väldigt kallt på vintern.

    Ha det så mysigt med dina värmeljus och fina lyktor och sköt om dig i kylan. :)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Hej vännen!
    Fina ljuslyktor! Hur har ni det i snöstormen? Här är det snö överallt och skolbussar som är inställda, men mysigt med snö nu till advent! Längtar du efter lite kaminvärme är det bara att komma hit!! Hoppas bilderna från dopet blev fina, är nyfiken på att se dem:-)!
    Hoppas vi ses snart igen!
    Kramisar

    SvaraRadera