lördag 28 augusti 2010

Ett barn(rum) blir till


STUVA från Ikea. Bild: www.ikea.se

Ett barn behöver ju ett barnrum och jag tänkte låta renoveringen av Lillys blivande rum få bli en liten bloggföljetång. Kanske kan det ge inspiration till er som också renoverar och inreder barnrum, eller kanske kan Ni tipsa mig om ett och annat. För er andra kanske det helt enkelt bara kan vara roligt att titta in hemma hos oss en liten stund.

Inte för att det egentligen är så bråttom att iordningställa Lillys rum, hon är ju bara två månader, men JAG tycker att det börjar bli dags att få rummet färdigt. Dels för att det är roligt att inreda ett nytt rum men mest för att jag ska slippa förvara hennes kläder i en resväska och plastpåsar som nu. Hon har ju blivit bortskämd med massor av kläder från alla som uppvaktat hennes födelse och klädhögen fortsätter att växa. Jag har alltid älskat att handla kläder till mig själv men nu helt plötsligt är det mycket roligare att köpa till lill-tjejen.
Under tiden som renoveringen pågår spanar jag samtidigt efter inredning och nu funderar jag på om garderoben STUVA kan passa i hennes rum. Garderoben ingår i en serie som är ganska ny på det stora varuhuset. Det finns t.ex. en skrivbänk och förvaringsbänkar som man kan bygga ihop med garderoben om man önskar. Serien finns även med luckor i härlig rosa, limegrön eller ljusblå men Lillys rum kommer jag nog inreda i färger som rött, orange, gult så en vit garderob passar nog bäst här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar