tisdag 8 juni 2010

Att sticka ligger väl i tiden?!



Randigt i garnet Blend bamboo från Hjertegarn.

Det roligaste med att sticka är att börja sticka och tyvärr tycker jag inte att det är lika roligt att slutföra sticket. Jag har många påbörjade sticken genom åren och kan inte minnas att jag stickat något helt färdigt. Jag är ofta ivrig när jag ska sätta igång och bläddrar bland herrans massa mönster innan jag bestämmer vad jag ska göra, och får sen allt som oftast dessutom beslutsångest över att välja bland alla fina garner och färger. Att välja ett garn som är på en härva istället för ett nystan har jag dessutom en förkärlek för; härvorna är ju så vackra! Vad som är lätt att glömma i det där kära ögonblicket är ju att härvorna ska nystas innan man kan börja sticka... Sedan kommer lyckliga stunden då man ska lägga upp maskorna och BÖRJA sticka! Väl igång kan jag sticka, sticka, sticka oavbrutet i några dagar, men vad händer efter några dagar, jo då är det inte lika spännande längre och det är lätt att vilja börja på något nytt. Men denna gång har jag bestämt mig att sticket ska bli klart! Detta ska bli det första plagget i mitt liv som ska stickas färdigt! Jag avslöjar inte än vad det ska bli men här får ni en liten förhandstitt. Att avslöja detta redan nu kommer dessutom ge mig lite press att faktiskt sticka färdigt, och det kan jag behöv.

2 kommentarer:

  1. Jag är precis likadan och då gäller det inte bara sticken ;) Jag är ganska bra på att påbörja saker.
    I vilket fall ser det ut att bli jättefint!

    SvaraRadera
  2. Blir säkert en jättesöt bebiströja! Men den behöver snart vara klar!

    SvaraRadera