söndag 22 januari 2012

Gäster, mys och vinterglass


Mysstund med stickor och dotter.
 

Innan Lilly fanns, fanns det inte i min värld att jag skulle hinna sitta ned en stund innan gästerna kom. Vet inte riktigt vad som hänt men det handlar väl om att man vet att man inte alltid kan planera tiden utifrån sig själv och därför har jag lärt mig att göra saker och ting tidigare och alltid i viktighetsordning. Innan våra lördagsgäster kom hann vi med en mysstund i soffan; Lilly låg i mitt knä med benen på armstödet och tittade på Nalle Phu medan jag tog några varv med stickorna. (Håller på att göra ett nytt försök att sticka färdigt bebiströjan som egentligen skulle varit till en nyfödd Lilly. Nu kanske den kan bli till en nyfödd april-bebis istället. Ni kan se en skymt här).

Nu är det redan söndagskväll och vi ska äta upp resterna från glassen som blev över igår. Alltså, detta är en glass ni måste testa.


Blanda ingredienserna på bilden med din godaste vaniljglass. För mer detaljerat recept följ länken ovan.

8 kommentarer:

  1. Så fin bild på er tillsammans. Glassen ska testas!
    Så tråkigt med inbrotten! Här hoppas jag, peppar peppar, att det lugnar ner sig lite.
    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad skönt att det verkar lugna sig hos er.
      Hoppas du kommer gilla glassen!
      Kram Linda

      Radera
  2. Åhh, denna glass är ju supergod!!:)
    Hoppas helgen varit bra!
    KrAm

    SvaraRadera
  3. Glömde ju skriva att ni är sååå söta , du & Lilly, längtar efter er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Längtar efter er också!!! Vi får hitta en dag framöver då ni kan komma hit!
      Kram fina Du.

      Radera
  4. Vilken mysig bild på er två.. Så skönt när dom bara kommer till ro på de där sättet.
    Glassen lät jättegod, ska absolut testas.

    Kram
    Moa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du känner för att testa glasse, hoppas du kommer gilla den! Visst är det mysiga stunder när de kommer till ro sådär. Men man får verkligen njuta av stunden för de brukar inte bli alltför långvariga. Inte här i alla fall :) Kram Linda

      Radera
  5. Vilken jättefin bild på er två :)

    Kram

    SvaraRadera