söndag 22 januari 2012

Magen i vecka 28


Dagens mage i vecka 28 (27 + 3). Varmaste ullkoftan från Peak Performance, konjaksfärgat linne från H&M Mama, blåjeans H&M Mamam, halsband


Visst växer den. Magen är nu i vecka 28 och jag börjar känna mig höggravid. När räknas man som det; har det med antal veckor eller otymplighetsgrad att göra? Kroppen har varit helt utmattad i helgen, har släpat mig omkring i snigelfart. Kramp bakom ena knäet stor del av natten. Och en livmoder som arbetar så fort jag tar ett steg, magen drar ihop sig och blir till en stenhård boll. Verkar inte vara bättre denna gång än förra.

Graviditetsappen 1177 säger följande:
"Livmodern är nu så stor att den påverkar hu man kan röra sig. Man kan fortfarande vara aktiv men kroppen säger ifrån om man tar i för mycket. Då får man sammandragningar vilket innebär att livmodern drar sig samman och blir hård." (Jo det har jag märkt tack...) "Fostret väger omkring 1200 gram och är cirka 39 centimeter långt.

7 kommentarer:

  1. Vilken söt mage, säkert en oerhört söt bebis där inne. Happy Sunday! towe.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken söt kommentar :) Ha en fin vecka! Kram Linda

      Radera
  2. Måste säga att du är så fin!

    Kram igen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gulligt sagt! Det är roligt att höra när man bara känner sig tjockare och tjockare. KRam Linda

      Radera
  3. Åhh, vilken fin mage! Nu blir jag allt lite sugen på en mini till...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, jo bloggar brukar ju inspirera till det mesta ;)
      Kram Linda

      Radera
  4. Men wow vilken fin mage du har! MIn känns ju minipluttig nu, haha :P

    SvaraRadera