lördag 10 mars 2012

Savon de Marseille på mitt handfat

 Savon de Marseille på mitt nystädade handfat.



Idag fortsätter jag att visa några produkter från Savon de Marseille som var i mitt paket från Länna Möbler. Jag har rekommenderat dessa någon gång innan (i detta inlägg), precis när jag upptäckte dom. Idag kommer de i repris med lite utförligare omdömen. I jämförelse med Maison Belle handtvål och handkräm är Savon de Marseille något extra extra vill jag lova.



Handtvål, glasflaska och plastflaska (refill) från Savon de Marseille.
 
Omdöme Loquid Soap
Doft: Fräsch, lugnande och lite mystisk doft av lavendel och rökelse. Lite som det doftar på spa.
Konsistens: Lättflytande konsistens, ungefär som olivolja, som vid första anblicken kan verka lite tunn och klen. Den är dock mycket fyllig trots sin tunna konsistens.
Tvättkänsla: Tack vare sin flytande konsistens är den mycket lätt att sprida i handen, både torr eller blöt hand. Ger en silkeslen känsla och känns inte alls uttorkande på grund av oljan som finns i tvålen. När man sköljer av skummet känner man att huden är återfuktad av oljan.
Efter-tvätt-känsla: Återfuktad hand, inte alls något uttorkad. Knappt att handkräm behövs.
Flaskan: Jag är väldigt förtjust i den bruna glasflaskan. Tycker den ger ett exklusivt intryck tack vare att den är i glas. Den ger mig en fräsch känsla på grund av att den påminner mig om apoteksflaskor. Den ger mig en mystisk känsla med sin mörka bruna färg. Mörkt och fräscht; en kombination som är sällsynt. Den enda nackdelen med flaskan är att tvålen kan stelna precis i öppningen av pumpen. Det kan betyda att pumpen sprutar tvålen lite åt sidan om det då sitter torkad tvål i öppningen. Om man bara är medveten om detta och håller hela handflatan framför slipper man tvål på blusen/spegeln/handfatet.
Ingredienser: Enligt beskrivningen innehåller den enbart naturliga ingredienser och vegetabiliska oljor, men jag är alltid lite skeptisk till vad tillverkarna menar med "naturliga" ingredienser. Vad jag kan läsa av innehållsförteckningen innehåller den i alla fall inte SLS.
Pris:  198 kr / 500 ml. Refillförpackning finns för 220 kr och då innehåller plastflaskan 1 liter.
Totalt omdöme: En tvål som jag utan tvekan ger hösta möjliga betyd. Underbar. Min favorit. Så härliga att man gärna vill gå och tvätta händerna en gång extra...
Betyg: 5 av 5.
 



 Handkräm från Savon de Marseille.


Omdöme Hand Balm
Doft:  Fräsch, lugnande och lite mystisk doft av lavendel och rökelse. Lite som det doftar på spa.
Konsistens: Perfekt blandning mellan tunn och fyllig. Mer som lotion än kräm. 
Användning:Mycket slät och blank som gör den otroligt smidig att smörja in. Det går så lätt att man först tror att den inte kommer återfukta handen. Men oj så fel man har om man tänker så.
Efter användning: Krämen går snabbt in i handen och lämnar en mycket återfuktad hud utan att lämna någon blank hinna.
Flaskan: Jag är väldigt förtjust i den bruna glasflaskan. Tycker den ger ett exklusivt intryck tack vare att den är i glas. Den ger mig en fräsch känsla på grund av att den påminner mig om apoteksflaskor. Den ger mig en mystisk känsla med sin mörka bruna färg. Mörkt och fräscht; en kombination som är sällsynt.
Ingredienser: Tillverkad av bl.a olivolja och olja från grapefruktskärnor.
Pris:  215 kr / 300 ml.
Totalt omdöme: En fantastisk handkräm. Så härliga att man gärna vill gå och smörja in händerna fast man kanske inte behöver det... Högsta betyg!
Betyg: 5 av 5.

28 kommentarer:

  1. Vilka höga betyg produkterna får. Man borde prova. Snygga flaskor också, sånt är ju superviktigt =)

    SvaraRadera
  2. Åh jag älskar deras produkter, derutom är de riktigt snygga också :)

    Önskar dig en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul att höra att du också gillar dom, då kan du intyga att betyget är rättvisande då !? ;)
      KRam

      Radera
  3. Yeahhh Loreen vann :D

    önskar dig en fortsatt trevlig helg, å jag måste verkligen testa denna tvål - sjuk snygg flaska är ju ett stort + i kanten :D

    tjingeling

    SvaraRadera
  4. Sv: Jag ´har hört att det ska funka superbra på fläckar men det är ju värt att testa på ryggen ocks ;)

    SvaraRadera
  5. Gillar också Savon, kommer nog att gå tillbaka det för Lilla Bruket produkterna var blaha blaha! :P
    Stor kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vore intressant att få höra vad det var som du inte gillade med Lilla Bruket! Jag är fortfarande nyfiken på dom eftersom jag inte testat.
      Kram

      Radera
  6. Flaskorna var riktigt snygga, nästan så att man skulle köpa dem bara efter utseendet så att det blev lite snyggt i badrummet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan man absolut! Men du kommer som bonus då få en riktigt bra tvål/kräm också ;) Kram

      Radera
  7. Älskar Savon de Marseille, har tvålen på vår gästtoalett samt i köket, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad kul att höra att du också gillar den! Då har jag inte förvanskat betyget då ?! ;)
      Kram

      Radera
  8. Handkrämen har jag inte provat, låter ju ljuvlig med spakänsla. Det vill jag ju ha i vardagen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst ska man lyxa med vardagliga ting, det tycker jag med! En sån enkel sak som att tvätta och smörja händerna kan bli njutning om man unnar sig sköna produkter. Det är vi alla värda :)
      Kram Linda

      Radera
  9. Älskar rumsdoftare med olja & vasspinnar!!!!

    SvaraRadera
  10. Verkar vara helbra produkter det där, dessutom är ju flaskorna snygga att ha stående framme också, perfekt!!! Tack för tipset!!!!

    Önskar dig en trevlig vecka!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
  11. Älskar flaskorna, sen att de är bra är ju ett plus också ;)

    Nej Pomp De Lux har inte börjat med vuxen kläder köper från deras "stor flicka" förra säsongen köpte jag en kofta i storlek 134/140 och nu mjukisar i 146/152, beställde även ett linne, men det ar lite litet! Men storlekaran är STORA! Har xs annars :)
    Ha en fin dag! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å tack för informationen, de där mjukisarna är jag riktigt sugen på. Kanske kan jag komma i 160-170 då när magen är borta, brukar ha S ungefär annars. Tack!
      KRam

      Radera
  12. Har dom webbshop? Tänk vad mycket man har koll på? : ) Passerar där varje gång jag ska till och från jobbet.

    Ha en toppen vecka.
    Kram Kia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där :) Jo de har webbshop och dessutom med fri frakt. Det tycker jag är sjangtilt!!
      Tack detsamma!
      Kram Linda

      Radera
  13. Så snyggt&stilrent! Älskar också Savons produkter, vardagslyx!
    Ha en fin dag!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att höra att ni är så många som gillar dessa produkter!! Det måste ju betyda att de är bra :)
      Kram

      Radera
  14. Jag har aldrig provat Savon eftersom jag tycker att de är omotiverat dyra men efter dina lovord så kanske jag ska prova i alla fall. Kram/Nellie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gör det! De magiska dropparna kommer förgylla din vardag och sen vill du inte vara utan dom :)
      Kram Linda

      Radera
  15. Sugen på de där doftstickorna.... Gillar tvålen, men har så många andra tvålar som jag spanat in just nu... :)

    Fin bild på din mage i tuttifruttitoppen! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Å vad nyfiken jag blir på vilka andra tvålar du spanat in; låt mig höra!! :) Doftstickorna är jättetrevligt på toa måste jag säga, mina står väl placerade vid blöjhinken :)
      Tack tack :)
      Kram

      Radera
  16. Alltså - de där grejerna ska jag banne mig köpa. Allihop. För övrigt tycker jag att ditt handfat ser himlans stylish ut. :-) Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag du gör rätt i :) Absolut!
      Tack vad roligt att du lade märke till handfatet! Kul!
      Kram

      Radera