söndag 18 mars 2012

Puss på dig bebisen

Jag hade tänkt visa er lite blått idag. Lite blått från PoP-kassen. Kameran var med och lite av det blåa var på när familjen var i trädgården i eftermiddag. Men efter att vi dessutom promenerat runt vårt kvarter är krafterna nu helt slut fast att det var i snigelfart. Istället bjuder jag på en puss. Eller rättare sagt Lilly bjuder på en söt puss. På bebismagen. Mer blått imorgon kanske.



Två trötta tjejer efter en jätteskön hemmasöndag. Det var flera dagar sedan familjen var alldeles själva en hel dag och det märks att Lilly behöver dessa dagar ännu mer nu när hon går på förskolan. För lite tid med oss ger många vredesutbrott. Mycket kvalitétstid med oss ger många pussar och kramar tillbaks. Här varvar vi ned framför barnprogrammen innan det är dags för Lilly att sova för natten.


 Även om man blir trött av att aktivera denna tjejen en hel dag får man belöning för det. Såna här stunder är verkligen något man lägger på minnet.





Som jag sa i förra inlägget; även bebisen får pussar. (Bebismagen v 35+4).

18 kommentarer:

  1. Vilken underbar pussbild!
    Känner igen det där med att de blir mer konflikter när det står för mycket på agendan. Pussar och kramar är så mycket bättre än gräl.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Härliga bilder!!!
    och fin mage :)

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
  3. Åh, så mysiga bilder. En älskad liten syster eller bror, helt klart! :)

    SvaraRadera
  4. Vilket minne å vilken bild...

    ha en underbar måndag

    SvaraRadera
  5. Åh, vilka fina bilder! :)

    SvaraRadera
  6. Vilka fina bilder. Vi har 16/4 så det blir spännande att följa slutspruten mellan oss! :) Vem kommer gå i mål först? Med tanke på mitt revben får du gärna vinna det loppet!
    Jag har fått någon variant starkare än Alvedon, men mår så himla illa av den så jag har bestämt mig för att pausa lite och "bita ihop". Har ganska hög smärttröskel så vi får se hur det går... Det känns ju okej när jag inte rör mig. Jag är lite av en mänsklig staty nu. :) Men mår i alla fall bättre. Verkligen inte långt kvar nu så jag känner mig ändå positiv. Dessutom är det sån himla pepp att blogga och få så mycket fina kommentarer.
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oj oj tre dagar emellan. Jag hoppas verkligen du får gå över tiden lite så ditt revben hinner läka! Sköt om dig! Kram Linda

      Radera
  7. Underbara bilder kram/Diana

    SvaraRadera
  8. Men åh så söta ni är! Hoppas hon sparar några kramar till oss!:) Maja tjatar snart ihjäl mig...ska vi åka till Lilly idag, är det lördag idag, ska vi åka till Lilly, vilken dag är det, hur många dagar är det till lördag...hoppas innerligt att alla är friska och krya tills dess!

    Ha en bra vecka!
    Stooooooor kraaaaaaam till er!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, vad roligt att hon ser fram emot det så. Nu får ingen sjuka i världen stoppa oss denna gång... Har ni frisknat till?? Jonas klagar över illamående ikväll... jag hoppas inte det betyder något. Kan bero på nervositeten i HV-matchen gissar jag ;)

      Radera
    2. Vi är mycket piggare, Clara hade ca 38 ikväll så hon är hemma imorgon också...men sen ska hon vara frisk hade jag tänkt!;) Annars har det varit en rejäl omgång, helt färdiga i flera dagar efter fast febern gett upp...men men nu är vi på banan igen! (något hostiga och snoriga fortfarande, men det ska väl vara borta till helgen hoppas jag...)
      Ha ha, vi får hoppas att Jonas illamående beror på hockeynerverna...får väl hoppas de vinner för husfridens skull!;-)
      Ha det bäst söta du!

      KRAM

      Radera
  9. Åh vilken gosig liten tjej du har. Hon kommer vara så duktig som storasyster.

    SvaraRadera
  10. Vilka mysbilder! Åh nu är det nära! :D
    Funderar på att beställa bordet till faktiskt, speciellt när jag hör att ni hade användning av det!
    Angående lilla bruket så tyckte jag att de luktar på tok för starkt och inte i närheten av vanilj. Men andra verkar ju gilla dom så prova! Bra att produkterna är ekologiska..

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Vilka härliga bilder!
    kram

    SvaraRadera
  12. Underbara underbara bilder! Jag tror bebisen uppskattar magpussarna från sin storasyster väldigt mycket. Vilodagar med bara familjen måste man ha annars orkar man inte vara trevlig till slut.

    kram på dig och magen!

    SvaraRadera
  13. Jag smälter, vilka fina och vackra bilder ni tagit. Magen växer på fint ser jag hehe. Hoppas allt rullar på fint och att ni mår bra..

    Kram

    SvaraRadera