onsdag 23 februari 2011

Handväska såklart

Lilly första handväska blev väldigt populär.

 
Vår lilla tjej hade feber i helgen och jag misstänker halsont också eftersom hon inte ville äta som vanligt. Dessutom kan jag känna det i min egen hals nu... Usch och fy när de små är sjuka. Peppar peppar så har hon varit väldigt skonad mot sjukdomar, inte ens en snuvig näsa har förekommit än. Hon fick dock öroninflammation vid tre månaders ålder men det gick över på några dagar med penicillin. Usch för att vara sjuk men en liten fördel är att man kan bli lite extra bortskämd :)
I helgen hade Lillys farfar inhandlat en handväska till henne. Farfar har endast haft pojkar själv så han tyckte det var skoj att köpa tjejleksaker. Och såklart att en tjej ska ha en handväska även om hon bara är snart åtta månader. Denna är från Fisher-Price och fungerar både som bitleksak, skallra och att spegla sig i. Den innehåller till och med pengar, hihi. Visst är den söt?

4 kommentarer:

  1. Vilken söt handväska! Självklart ska Lilly ha en sådan. :)

    Jag hoppas att hon mår bättre idag och att ni slipper undan någon stor förkylning. Det gör så ont i en när ens barn är sjuka och extra mycket när de är så små som Lilly eftersom de inte kan förklara hur de mår.

    Sköt om er och krya på er!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Jätte söt, vi har också sjukstuga, så less på detta.... PUH, vår kom och låt bacillerna försvinna....

    Kramar från Västkusten

    SvaraRadera
  3. Självklart! Härma på allt du vill :-)

    Huvva! Vad jobbigt att Lilly är sjuk :-( Hoppas hon kryar på sig snabbt och inte har det allt för jobbigt.
    Söt väska hon fått! Det ska börjas i tid ;-)

    Krya på er båda två!

    Kram Sara och Nelia

    SvaraRadera
  4. Hihi vilken söt väska.

    Hoppas du slipper bli sjuk nu. Inte kul. Det känns som det bara går runt och runt. Hur ska det gå sen när våra små börjar på dagis?

    Tack för de snälla värmande orden. Mycket tror jag har med att man ska börja jobba och bryta upp mot vad man vant sig vid. Pluggandet går bra. Jag har haft paus några dagar nu men ikväll ska jag fortsätta. Jobbet blev det inget med pga varslet som är lagt nu. 640 st ska bort. Plugg är sökning fram till 15 april och svar får man i mitten på juli ungefär. Högskoleprovet är 2 april. NERVÖS hihi. Efter det så kanske man kan känna lite hur det blir med intagningen.

    Åh vad jag kommer sakna er allihop när man börjar jobba och alla små söta barn. Tur jag är ledig på fredagar då hoppas jag att ni vill gå och fika ibland så jag får träffa er och bli uppdaterad om vad som händer.

    Hoppas vi ses snart. Stora och varma kramar till er sötisar och krya på er!

    SvaraRadera