fredag 9 augusti 2013

Tyllslottet


Under några meter tyll.


I förra veckan kom jag på att vi har en mysig trädgårdssoffa undanställd i gömmorna. En som jag tänkt ska få stå i trädgården men som liksom inte funnit sin plats ännu. Tills en dag då jag började fundera på att det vore mysigt med en hängmatta mellan träden. Det var då som jag kom att tänka på att soffan kan stå på samma plats. Den kan man ju också lägga sig i. Vips så hamnade soffan där och även om den är i renoveringsbehov får den nu stå där ett tag.

Idag blev den dessutom invirad i tyll. Ett slott som som dotter sa. "Mamma, jag älskar slottet" sa hon när vi satt där på bänken bland dynor och filtar. Och tyll. Då kände jag att detta var ju helt rätt. Kanske inte min stil i grund och botten men misstänkte att barnen skulle gilla att mysa här inne. Det verkade som det gick hem. Det älskade slottet. Tänk vad uppskattat lite tyg för 99 kr kan vara. Solig från Ikea.





9 kommentarer:

  1. Underbart! Det ser jättefint ut!

    SvaraRadera
  2. Åh, så mysigt! Tack för tipset. :)

    SvaraRadera
  3. Jag tycker det är alldeles fantastiskt!
    Kan tänka mig att prinsessan hemma hos er är mer än nöjd!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Detta tyckte jag var en kul idé vänner!! Ser magiskt ut och jag förstår att L gillar det!!!! Stor kram!!

    SvaraRadera
  5. Fantastisk bild! Och såklart fantastiskt objekt :-) kram Y

    SvaraRadera
  6. En sådan fin soffa! Och tyllet förstärker bara sommarkänslan. Härligt! Kram

    SvaraRadera
  7. Ljuvliga bilder som inspirerar. En härlig sommarkänsla. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  8. Ja men det är ju klart att det är ett slott! Vilken bra beskrivning, tyllslottet!

    SvaraRadera