måndag 9 april 2012

Mor-, dotter- magbilder



Bus och gråt om vartannat.


Det blev mest bus och gråt under denna fotostund. Hade förhoppning om att kunna fånga dottern och magen på bild och då gärna en dag som jag kostat på mig några penseldrag i ansiktet också. Magen vet vi ju inte hur länge den är kvar och sminket åker inte på mer än kanske en gång varannan veckan nu för tiden med den lilla ork jag har. Och med en make som är fantastisk på det mesta men urusel på att spontant fotografera vill det till att allt ska sammanfalla. Makens vilja. Sminket på. Dotterns humör. Magen kvar. Denna gång sammanföll inte allt tyvärr.

Det ser nog ut som vi hade ganska kul på bilderna men det var faktiskt mest kink och gråt. Så måste det ju få vara ibland också.

31 kommentarer:

  1. Vilka underbara bilder! NI är så himla fina. Om jag blir gravid vill jag också ta sådana minnesbilder :D Jodå, mamma är traditionstrogen och samma påskpyntlåda åker fram varje år (fast med tillägg under de gångna åren såklart).

    Förresten, jag fick massor av inspiration av er framsideplanering och har börjat skissa på vår baksida på liknande vis. Kul!

    Kram, kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad gullig du är!! Vad kul att du fick inspiration till trädgården, hoppas vi får se vad du pysslar med i Er trädgård framöver!

      Kram!

      Radera
  2. Men åh vilka fina minnesbilder ni fick till ändå!! Man tar 100 och 1 blir bra, känns det som ibland..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din fina kommentar, vad glad jag blir. Ja man knäpper och knäpper hundratals bilder och ändå blir man inte nöjd :)

      Radera
  3. Jättefina bilder! Ni är så fina, du o dottern!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad gulliga ni är och öser oss med fina ord, man blir extra glad när man inte ens är nöjd med bilderna själv :)

      Radera
  4. Så fina bilder på er och vad roligt att ha i framtiden!
    Kram Lina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :) Jo precis, även om bilderna är både suddiga och ögonen lite rödgråtna så är man ju glad för att ha dom i framtiden.

      Radera
  5. Ni är såååå fina. Förutom magen ser du så ogravid ut. Inget pluffs i ansiktet eller armarna. Jättesöt
    Kram Sahra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Sahra vad gullig du är! Tack :)
      Hihi, tur ni inte ser en närbild på fötterna för då hade du inte skrivit ogravid längre.. Hörde av en kompis att när man börjar svullna runt ögonen DÅ är det nära. Några dagar kvar typ.

      Radera
  6. Oj så stor magen börjar bli nu. Jättefin! Och lillan också. Känner igen allt du skriver; från det där med sminket till en sambo som inte direkt spontanfotograferar. Vi måste också göra ett försök snart och få oss några bilder innan magen försvinner.

    Hoppas er påsk varit bra!
    Kramar.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi har för mig att du skrivit något om det där med maken och spontanfotografera tidigare. Visst känns det så uppstyrt varje gång man måste BE om att få vara med på kort... Men men nu är vi i alla fall med, magen, jag och Lilly. Men jag hoppas att hinna ta några bilder igen om en vecka :) Vore kul att få se era bilder också!!
      Tack, vi har en skön påsk. Jag hoppas ni har det också!

      Radera
  7. Jag förstår vad du menar - har lite samma fenomen här och konstigt nog börjar mannen alltid fota mig när jag är som mest osminkad, oduschad och ful ;)
    Tycker ni fick till riktigt fantastiska bilder.
    Kram.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack vad snällt sagt. De är både oskarpa och rödgråtna men det är ju kul att ha ändå. Hihi, nä det är ju inte precis DÅ man vill hamna på de spontana korten.
      De kan väl lära sig att ta bilderna när man för en gång skulle känner sig lite fräsch ;)

      Radera
  8. Det är inte alltid det går som man vill. Men dottern är ju på bild, och du, och magen. Bara inte riktigt tillsammans. Photoshop? ;)

    Imponerande mage. Det vackraste som finns!

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  9. KANON fina bilder =)
    söt dotter och en vacker mamma!!
    Kram denna måndag!!

    SvaraRadera
  10. Hej:D Kul att du gillade bänken! Jag har tänkt göra en serie inlägg om hur trädgården växer fram och då får du förhoppninsvis se mer. Vår tomt är väldigt liten och altanen täcker det mesta så vi sa att det är lika bra att skippa gräset och odla på det som är. Förra året rengjorde vi altanen och använde Jotun terrasslasyr (tror jag att det var) med grått pigment. Jag gillar absolut resultatet och det ser ut som att det hållt förvånansvärt bra under vintern. Bara lite grönt här och där som man får tvätta bort.

    Stor kram och ha en skön kväll!
    marie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack för svaret om terrasslasyren. Vi får se hur vi gör men det såg VÄLDGIT fint ut hos dig. Och visste verkar det ha hållit sig över vintern. Ser fram emot trädgårdsserien hos dig!

      Radera
  11. Det är kinkigt och gråtigt här med, tror Lo har hormonsvallningar - inte jag ;)
    Riktigt fina är ni båda två, skönt att allt ser bra ut med "påskägget" också. Vill vara lika nära som dig!

    Ladda, ladda nu =)

    SvaraRadera
  12. Åh jag tycker det blev kalasfina bilder på er!

    Kram :)

    SvaraRadera
  13. Fina bilder på er tillsammans - så roligt att ha framöver . Nu är det inte långt kvar, spännande!!

    SvaraRadera
  14. Jag tycker att bilderna är jättefina. Även om inte allt klaffar när man vill så brukar det kunna vara de bilderna som är roligast att titta på efteråt. Har en massa "misslyckade" bilder på min mage och en storasyster som inte var allt för sammarbetsvillig jag är ändå så glad att vi har dem. För hade vi inte tagit dem så hade vi inte haft några alls =)

    Lycka till med allt spännande ni har framför er!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så sant så sant, bättre några bilder än inga bilder. Tack!

      Radera
  15. Tack snälla för din gulliga kommentar och detsamma till er! :) Så himla fina bilder, du strålar verkligen som gravid! Snart kommer er lille bebis!!!

    Stor kram

    SvaraRadera
  16. Härliga bilder, de utstrålar verkligen LYCKA!!!

    SvaraRadera
  17. Fina du, tank att det snart ar dax. Sa harligt!
    Lycka till och stor kram fran Kina.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja tänk, det känns nog lika overkligt denna gång på ett sätt. Tack för lyckönskningarna. Det kan man inte få för mycket av :)

      Kramar till Kina!!

      Radera
  18. Så fina ni är du och Lilly! Nu är det riktigt spännande!! :-) Längtar tills vi får veta vad det är som döljer sig där inne.
    Vi har inte fått någon tid ännu. Vi väntar och jag ska väl höra av mig dit snart om vi inte får höra något.

    Hoppas ni hade en riktigt bra påsk tillsammans!

    Kram Sara

    SvaraRadera
  19. Underbara bilder. Du är så vacker med din mage. Jag tycker mycket om den första bilden. Detta blir ett bra minne även om det kanske inte var den roligaste stunden med kinkigt barn.

    kram kram

    SvaraRadera
  20. Vilka fantastiska bilder! Så fina ni är.

    SvaraRadera