torsdag 8 mars 2012

Tuttifruttitopp i vecka 35

 Magen i vecka 35 (34 + 1). Topp från Thailand, kjol och tajts H&M Mama.


På mitt jobb bjuds det på fika på torsdagar. Om jag inte är helt veckovirr är det torsdag idag. Vi turas om att baka/köpa fika enligt ett rullande schema och idag vet jag att det är Lotta som bjuder. Det vill man inte missa. Därför har jag nu lagom till lunch klivit ur mitt nattlinne och klätt mig lite reppresentabel för att åka till jobbet. I min tuttifruttitopp. Min kollega Karin blir nämligen påmind om Tuttifrutti-tablettasken när hon ser tyget på ärmarna på min blus. Så efter det kallar vi den tuttifruttitoppen. Toppen är från senaste thailandsresan och här kan ni se ytterligare ett linne i samma serie.

Igår gick graviditeten in i vecka 35. På nåt sätt har man liksom vid den här tiden vant sig så vid graviditeten och magen att det bara rullar på. Ibland blir jag förvånad när jag stannar upp och tänker på att det faktiskt bara är drygt en månad kvar. En och en halv kanske. Magen känns redan ganska stor men enligt mätningen hos BM i fredags hade inte SF-måttet ökat som vanligt. Kurvan hade dalat lite och vi får hoppas att bebisen har tagit igen detta till mätningen nästa vecka. Annars blir det väl ett tilläggsultraljud igen. Men sist visade det inget onormalt utan bara en avvikelse på 7-8 %. Det kommer nog kanske att bli en mindre bebis denna gång, eftersom Lilly vägde ca 2090 gram vid TUL i vecka 32 och denna bebisen vägde ca 1800 gr. Lite fika i eftermiddag kanske kan göra bebisen gott. Hihi.

Tuttifruttityget, instämmer ni?

14 kommentarer:

  1. Vilken härlig top! Kram Sofie

    SvaraRadera
  2. Superfin topp! Man blir så himla glad av den.
    Jag tror lite fika gör susen för bebisen därinne. Varför inte ta en extra kaka eller två?

    Ha en skön eftermiddag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt med glada färger, fin topp. Och ja verkligen tutti frutti där på ärmarna :)

    Vecka 35, nu börjar det verkligen närma sig, kul.
    Hur länge ska du jobba?

    Kram kram
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kommer inte att jobba något mer nu, känns ganska skönt att få vara hemma den sista tiden faktiskt. Kram Linda

      Radera
  4. Verkligen precis som TuttiFrutti-tablettasken :) Superfin och härlig blus!

    Klart att fika gör susen. Funkar avkopplande på mamman, som ger fin-fina återverkningar på bebisen :)

    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Hon har rätt, din kollega :-) Så fin du är!! kram Y

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig topp. Man blir verkligen glad av den!
    Vad fort det går, snart blir familjen fyra:)

    Kram på dig
    Helena

    SvaraRadera
  7. Toppen är galet snygg!

    Vilken fin mage, oj så härligt!

    Ha en fin fredag

    SvaraRadera
  8. Vilken otroligt fin topp! Så härligt sprudlande glad blir man bara av att se den!

    Önskar dig en skön helg!

    SvaraRadera
  9. Vilken fantastiskt fin topp på en vacker mage. Man blir verkligen glad av den. Vad spännande att det är så nära nu. Snart en liten bebis.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att toppen sprider så mycket glädje :)
      Jo det är svårt att förstå att det är så nära nu. Bebisen kan ju faktiskt komma när som helst... Ha en fin helg!
      Kram LInda

      Radera