onsdag 7 mars 2012

Mera silke och min dag

Att vakna och ha dagen helt oskriven är ganska skönt måste jag erkänna. Jag kliver upp när Lilly högt och ljudligt ropar "Maaaaaaamaaaa" och vid den tiden brukar maken ofta vara i duschen. Sen hjälps vi åt så de smidigt kommer iväg till förskola och jobb. Efter det och efter lite frukost gick jag och lade mig i sängen igen. Slocknade direkt och sov till strax efter elva. Det ni.

När jag vaknade kände jag att jag behövde göra något av dagen liksom. Sahra uppmanade mig att shoppa om jag orkade. Idag orkar nog en liten stund. Bestämde mig för att åka till ett köpcentrum och äta lunch och samtidigt göra några inköp av sånt som jag ofta prioriterar bort. Vad får ni se senare. Här får ni några bilder från min dag.

 Lunchbaguett med skagenröra. Just nu är det ganska svårt med mat för min gravida mage; jag känner varken hunger eller mättnad. Men äta måste man ju.


 Dagens kudd-span; kudden Rania i råsilke från Mimou. Den tilltalar mig men tyvärr tror jag inte den kommer göra sig hemma i vår soffa.


 Ett överraskande fint skyltfönster hos Lindex.



 Här satt min dotter när jag hämtade henne på förskolan, på rutschkanan med någon annans mössa på huvudet.



Hemma åkte shortsen av direkt och hon blev totalt randig.  Här leker vi med klisterlapparna från några inköp. Organisk bomulls-klistermärken från Lindex.


Klistermärkes-pirat.


3 kommentarer:

  1. Vilken liten sötnos!

    Och en härliga dag för dig, hoppas du mår bra!

    SvaraRadera
  2. Mysigt att bara få vara och ta dagen som den kommer! Läcker kudde! Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Vilken tuff pirat!! Hihi=)

    Känner igen det där med hungerkänslorna, det kommer v erkligen och går! Baguetten såg verkligen fräsch ut iaf=)

    Kram!

    SvaraRadera