fredag 16 mars 2012

Körsbärskvist i trist hörna




 Vackra körsbärsknoppar.


En körsbärskvist får förgylla en annars ganska trist hörna i vardagsrummet. Visst är det något speciellt vid den där stunden precis innan knopparna kommer att slå ut. Det är ungefär som en fredagskväll när man har hela helgen framför sig. Eller som när våren knackar på dörren och man vet att man har en vacker tid framför sig. Tänk, idag är det både fredagskänslor och vårkänslor som spirar. Det är inte var dag det. Så nu alla ni, nu njuter vi av dagen. Ha en fin helg!

Jag vill också tacka er för alla fina gratulationer till vinsten på Byggla. Ni är då för rara. Tack!



11 kommentarer:

  1. Tack för inspirationen! Nu vet jag vad jag ska åka och köpa på väg hem från jobbet! :)

    Trevlig helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att det inspirerade så! ha en fin helg!

      Radera
  2. Så vackert. Ska gå ut och plocka mig några jag också. Vi har flera körsbärsträd, men ett är riktigt magnifikt och är en bidragande faktor att vi valde det här huset. Ha en härlig helg. Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter vackert Sahra, vore kul att få se en bild på dom sen i blom. Jag är så svag för blommande körsbärsträd. Ha en fin helg du med! Kram

      Radera
  3. Här i Nybyggarland finns inte mkt kvistar i trädgården....det dröjer nog några år. Jag får köpa eller hämta i Skåne i vår uppvuxna trädgård. Ha en riktig fin helg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mina grenar är köpa också :) Vi satte ett prydnadskörsbär förra året, som om några år kanske både vi och ni i nybyggarland kan hämta några grenar i trädgården. Ha en fin helg! Kram Linda

      Radera
  4. Grattis till vinsten!! Jag får nog ut och klippa grenar i helgen. Snyggt!!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra att ha ett träd att gå ut och bara klippa sig några grenar. Jag måste nog vänta några år tills vår prydnadskörsbär vuxit till sig lite .)
      Ha en fin helg!
      Kram Linda

      Radera
  5. Härligt med lite körsbärskvistar och grattis till vinsten!

    Vi var och köpte skalkläder och mössa idag. Galon väntar vi med, då Vilmer inte riktigt är så stor och kommer hänga ute i vattenpölarna ännu! :)

    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  6. Åh vad fint! Det gör så mycket att ta in lite grönt och levande!

    SvaraRadera