tisdag 21 februari 2012

Sex år och drömtårta



Drömtårta istället för semla.


Tänk att vår bröllopsdag i år skulle sammanfalla med fettisdagen. Det var faktiskt en tisdag även året då vi gifte oss. För sex år sedan. Om ni vill kika på bilder från bröllopet hittar ni det här.

Jag skämtade med en tjej på facebook igår som skrev att hon tyckte det var katastrof förra året när fettisdagen sammanföll med Internationella kvinnodagen eftersom det minskar chansen att få både blommor och semla vid olika tillfällen med 100%.  Jag skrev då till henne att i år sammanfaller fettisdagen istället med vår bröllopsdag och att jag önskar slippa en semla i bröllopspresent. Och jag har faktiskt sluppit semlor idag.

Semlor verkar ju onekligen vara det stora ämnet på bloggarna idag. Men inte här. Det var i helgen det, då när jag åt den kanske godaste semlan i år. Idag bjuder jag istället maken på drömtårta. Det är hans favorit bland hembakat.

Som jag skrev inför alla hjärtans dag brukar vi inte fira så värst mycket på sådan där dagar som man liksom "förväntas" fira. Vi är lite mer för att unna oss lite när som helst istället. Men nu börjar jag faktiskt undra vad jag har gjort för något bra..., för i år fick jag både alla-hjärtans-dag-present och nu även bröllopspresent.

När vi ändå pratar om bröllopspresenter måste jag berätta om vår 1-åriga bröllopsdag. Då fick jag en *håll i er nu* Jetson-fåtölj (som ni kan se här). Oj vad jag blev glad och sade i samma sekund: "Är det såhär det kommer vara nu varje år när vi är gifta??" Då fick jag till svar: "Nu trodde jag att jag gjorde en insats som varade i många många år framöver". Olika synsätt, hihi.

Receptet till drömtårtan kan ni hitta här.

39 kommentarer:

  1. Hej! Vet inte om du känner till det stora Bloggminglet som kommer att vara den 28:e april i Sthlm? Det är för alla föräldrabloggare och alla har chans att komma, läs gärna mer på vår hemsida! Hoppas vi ses :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nix detta hade jag inte koll på. Tyvärr kan jag inte komma då jag beräknas ha en nyfödd bebis då.

      Radera
  2. Grattis på bröllopsdagen. Var inne och kikade på bröllopet. Wow. Vad annorlunda du såg ut med lite längre ljusare hår. Fantastisk bröllopsoutfit. Ren, enkel, elegant. Me lika. Ni är ooohhhh så vackra. Grattis grattis

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du gillade bröllopsoutfiten, jo det var väl tanken att det liksom skulle vara lite enklare men att jag ändå ville känna mig brudklädd. Tack!

      Radera
  3. Grattis!
    Vilka fina kort från bröllopet.

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du kikade på bilderna också.
      Kram LInda

      Radera
  4. Grattis på bröllopsdagen...inte klokt att det redan är 6 år sedan...och kul hade vi på festen!:)
    Hoppas ni haft en mysig dag!
    Kramelikram

    SvaraRadera
    Svar
    1. PS...när jag läste rubriken läste jag "sex och drömtårta"...undrade vad du hittat på nu;-)...fniss...

      Radera
    2. Fniss, när jag hade publicerat inlägget och läste igenom det så läste jag precis som du :)

      Radera
  5. Stort grattis på bröllopsdagen! Drömtårtan ser supersmarrig ut!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Hade gärna delat med mig en bit av drömtårtan genom bloggen om det hade gått :)

      Radera
  6. Stort grattis på bröllopsdagen!
    Vilka underbara bilder från bröllopet och resan! Åh, vad jag blir sugen på att gifta mig!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Grattis på bröllopsdagen! :) Drömtårtan ser verkligen smarrig ut. :)

    Kram till er

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Hade gärna delat med mig en bit av drömtårtan genom bloggen om det hade gått :)

      Radera
  8. Vilket hääärligt inlägg!!! Och nääää, jag såg inget erotiskt i rubriken, kanske ett tecken på att jag börjar bli gammal, hjäääääääääääääääälp!!!!! Men vilka fina bilder från ert bröllop, jättefina var ni!!!! Och fåtöljen, gah, say no more!!! Stoooort grattis till er!!!

    Kraaaaaaaaaaaaaaaaaaam aka

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss :) Tack tack och tack!
      Kram kram Linda

      Radera
  9. Grattis på er bröllopsdag <3 så fantastiskt mysigt... nu måste jag gå in å kika på bröllopsbilder, bröllopstokig som jag e ;)

    kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hälsningen! Har precis varit och läst ditt bröllopsinlägg, visst är det något speciellt.

      Radera
  10. Grattis på bröllopsdagen. Hoppas att ni haft en härlig dag tillsamans.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Dagen var härlig; drömtårta och tacos på kvällen :)

      Radera
  11. Inga semlor på min blogg idag. Jag hade totalt glömt att det var semledagen.... Men nu har jag fått i mig en god, på jobbet. Tur det iallafall! Härliga bilder från bröllopet! Ser underbart ut!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Så bra att du blev påmind med semlan på jobbet :)
      Kram Linda

      Radera
  12. Underbara bröllopsbilder :) Grattis på bröllopsdagen.kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Vad roligt att du även kikade på bröllopsbilderna.
      Kram

      Radera
  13. Den där drömtårtan ser gudomlig ut! Speciellt för en som inte gillar semlor... Nu ska jag spana in dina bröllopsbilder.

    SvaraRadera
  14. Ps. Grattis på bröllopsdagen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack tack! Jo jag hade gärna bjudit på en bit drömtårta om det gått :)

      Radera
  15. Gud så god den ser ut och stort grattis på bröllopsdagen kram

    SvaraRadera
  16. Grattis i efterskott på Bröllopsdagen!
    Kul att se bilderna från ditt bröllop.
    Jag och min man har också varit gifta i 6 år snart (i maj)

    Kram
    Johanna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Sedär, sex år hos er också. Vad kul att du tittade på bröllopsbilderna. Kanske får vi ser några från er när er bröllopsdag kommer?? KRam LINda

      Radera
  17. GRATTIS! Lovely bilder från ert bröllop. Så fina ni var! Läckert att gifta sig på Arlanda! Länge leve kärleken och ha det gott... Kram Anna

    SvaraRadera
  18. Grattis i efterskott! Älskar drömtårta - ska kika på receptet och era bilder!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det gott, och så himla enkelt egentligen. 5 minuter i ugnen, det går undan det :)
      Tack!

      Radera
  19. Sv; Ja den där luren känns lite busig, retro, rosa och totalt obekväm! :P Gott med rulltårta! Läste först "sex och drömtårta", satte kvällstet i halsen nästan :P *asg*

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fniss, det verkar vara många som satt i halsen när de läst rubriken :) Kul att man kan få bjuda på ett skratt ibland. Det var faktiskt inte avsiktlig, så när jag själv kollade bloggen efter en stund höll jag själv på att sätta i halsen då jag trodde att jag hade skrivit fel.

      Radera
  20. Grattis på bröllopsdan :) I efterskott.

    SvaraRadera