tisdag 17 januari 2012

Vårkänslorna spirar



Tyget Jaffa Grön från Spira. (Bild: www.spirainredning.se)


Iréne med fina bloggen Proforma tipsade mig häromdagen om ett gardintyg från Spira. Jag har tidigare kikat lite på tyget Mello från Spira men nu när Iréne fick mig att ta en närmare titt hittade jag tyget Jaffa. Grön kallas den men det är ju trots allt lite gult i. Det är ju visserligen inget typiskt köksmönster men det syns ju tydligt att det passar till saftkalas.

Visst låter tyget vårkänslorna spira? Tack Iréne!

20 kommentarer:

  1. Urfint! Glatt och vårigt och passar perfekt till vårens kaffekalas! Jag har ju köpstopp men passa på ni andra ;)
    Kram.

    SvaraRadera
  2. sv: Filten är ju sååå fin :D Har en filt, en snutte och en scarf i samma design :)

    SvaraRadera
  3. sv: Wilgot är född okt 09 och Lo Nov 11 :) Newbie har så mkt fint :D

    SvaraRadera
  4. Kommentarer brukar ju vara uppskattat så jag lämnar lite fotavtryck när jag ändå är här och tassar runt lite.
    Hoppas du får en trevlig fortsatt kväll :)



    ..::Nu ska 22kg ska bort från kroppen min!::..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för ditt lilla avtryck, jag ska kika in hos dig också!

      Radera
  5. Sv; Den ÄR helt tokigt god...!!!! Lovar ;) Annars får du skälla på mig :P

    Åhh längtar också till våren. TIll påsk, tulpaner, fotoutflykter och gröna knoppar på träden! <3

    SvaraRadera
  6. Jepp, du måsta testa receptet!

    Och hoppsan, vi är i samma vecka!! Och jag håller helt med dig. Newbie är de KappAhls bästa kollektion ever. Nu måste jag titta vidare här!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nämen det visste jag inte. Måste gå in till dig igen och läsa lite mer märker jag :)
      Kram Linda

      Radera
  7. sv: ååh härligt att ni är nöjda :D Jag är ju lite kräsen i vad det gäller mat, äter ex inte fisk så matkassarna är inte fullt så bra för oss. Men på mathem kunde man handla utifrån recept så då kan man ju ändå göra en matkasse :D

    SvaraRadera
  8. Åh du det där kan bli sååå bra

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, det kunde det blivit... men vet du... Tyget jag nu köpt är "bara" svart-vitt :)

      Radera
  9. Härligt tyg! Så skön vårkänsla på matplatsen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, men när jag såg det i verkligheten så slog den gula över lite i grönt den också. Lite för kall gul färg gentemot vad jag hade tänkt mig. Så det blev inte detta tyg heller.

      Radera
  10. Ja en del stämde ju! Självklart får du ta testet, den har nog cirkulerat på många bloggar eftersom jag tog den i min tur! :)

    Kramar

    SvaraRadera
  11. Verkligen piffigt. För mycket färg för mig men helt klart fint. Jag har tänkt köpa tulpaner hela veckan men det blir visst aldrig av. Får bli på fredag tror jag. Lite helgfint så där.

    kram kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. När jag såg det i verkligheten så var det lite för mycket färg för mig också. Och den gula var inte riktigt rätt ton. Så det blev svart-vitt istället :)

      Radera
  12. Grönt är skönt! Härligt tyg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det så! Men det blev tyvärr varken grönt eller gult till slut ändå :)

      Radera