lördag 14 januari 2012

Otursdagen som blev turdag



Inte min kille men min killes nya glasögon. Ett par Bruuns bazaar. Dock mörkbruna, ej helt genomfärgade bågar, istället för svarta som på bilden.


Igår var det ju fredagen den trettonde men jag kan verkligen inte säga att någon direkt otur förföljde mig under dagen. Tvärt om.

På morgonen upptäckte jag att Monika med bloggen "CLOT  pärlor & annat" gett mig en award! Vilken start på dagen.

Dottern vaknade på ett solskenshumör trots att hon skulle på 1,5-års läkarkontroll och få vaccinationsspruta. Mannen ringde mig några timmar senare och sa att sprutan och allt gått hur bra som helst. Det kunde varit annorlunda med tanke på att det faktiskt var fredagen den trettonde. Lillys vikt var 9330 gram och längden 79 cm.

Jag slutade arbetet vid lunchtid och träffade då mannen på en lunchdate. Vi hade ordnat barnvakt åt Lilly på eftermiddagen och vårt uppdrag var att se ut nya glasögon till mannen. Lilly råkade kasta hans nuvarande glasögon i marken och plasten sprack rakt av så att glaset föll ut. Det var tydligen inget att laga enligt optikern. Jag såg en lång eftermiddag framför mig med att få maken att prova glasögon. Innan har det blivit många hemlåningar fram och tillbaka innan vi har kunnat bestämma oss. Men idag, fredagen den trettonde, bestämde vi oss direkt i butiken. Synundersökning och utprovning av bågar gick på 1,5 timma. "Det är nog första gången som du kunnat bestämma dig direkt", sa jag till mannen. Svaret blev "Det är nog mest dig det hängt på innan" fick jag höra. Och det är så sant så sant. Men denna gång fick vi väldans bra hjälp av en kille i personalen. Sånt betyder mycket.

Väl hemma ringde jag till försäkringsbolaget. Tänkte att det är värt att fråga om man kan få ut något för de trasiga glasögonen. Och mycket riktigt var de värt ett telefonsamtal. De gamla glasögonen var knappt två år gamla vilket betyder att försäkringsbolaget ersätter helt nya motsvarande bågar. Så istället för att betala fem å fem behöver vi nu endast betala självrisken på femton hundra. Turdag.

Men det fina var inte slut ännu.  Framåt kvällen fick jag ytterligare en award, denna gång av Johanna på FORMELLE DESIGN. Alltså hur glad tror ni att jag blev!?!?

Men hörrni, vad är det som händer... Precis i skrivande stund får jag en tredje award. Nu från Marie med bloggen Mina finaste. Jag tror jag smäller av. Smälter i alla fall. Det är ju Ni läsare som borde ha all denna uppmärksamhet! Utan er vore ju min blogg ingenting. Det är ju ni som får mig att vilja fortstätta.

Jag tackar för all fin uppmärksamhet och ber att få återkomma med utmämnandet av nya Liebster award vinnare.

Ps. Något mer helt otroligt... Jag glömde betala p-avgiften i torsdags. Igen... Men jag slapp p-bot. Man kan ju tro att min tur började redan då.

10 kommentarer:

  1. det är du med värd linda!!!!
    å vilka snygga brillor! älskar den stilen.
    kram o mysig kväll/jennifer

    SvaraRadera
  2. Vilken dag! Och du är så värd det hela!
    Snygga bågar också!

    SvaraRadera
  3. Det kan man kalla turdag!! Själv hade jag också tur.....helt plötsligt ringde de på dörren och utanför stod Jenny med (mina två "gullungar",som Nova säger)..Nelly och Nova! Jag fick njuta hela eftermiddagen!!! Och turdagen fortsätter idag med...då är de de tre andra barnbarnen som gäller!!!! Ha de gott/Kram EvaMarie

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad härligt med en turdag :-)

      Glasögon var verkligen ursnygga.

      Ha en fin söndag

      Radera
  4. Sv; Så lite så, och tack för komplimangen!

    Vilken härlig dag du verkar haft, älskar glasögonen!!

    SvaraRadera
  5. Det verkar vara många som har fredag den trettonde som turdag, och inte otursdag! :)

    Kul att du gillade det belysta fotot! :)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  6. Glasögonen ser ut att vara kanonfina. Och försäkringar är allt en bra grej!
    Kram.

    SvaraRadera