söndag 8 januari 2012

Att välja badrum 2011


 Ett bad vid vackra vidder. (Bild: www.desiretoinspire.net)



Desire to inspire fortsätter att visa favoriter från 2011, nu badrumsfavoriter. Ni kan se alla här (del 1) och här (del 2).  Med tanke på mitt förra val, där utsikten blev avgörande, kan jag väl inte säga annat än att jag gärna skulle ta ett bad med ovan utsikt. Tyvärr får vi ju inte se något mer av badrummet.

Skulle jag bli tvingad att välja ett bland alla skulle det nog få bli den här istället med nedsänkt badkar och handfat i marmor. Läckert avlopp i handfatet. Jag är dessutom svag för väggmonterade blandare, det ger ett så rent intryck med lite hotellfeeling. Det gillar jag. Rummet har ju dessutom fina ljusinsläpp och jag gissar att det inte är så pjåkig utsikt från det badkaret heller, gissar att fönstret och badkaret inte hade placerats på det sättet annars. Här kommer alltså mitt val. Vilket hade Du valt?




 Mitt val av 2011 års badrum. (Bild: www.desiretoinspire.net)




Alltså, det här är rätt läckert också. Kanske lite badhuskänsla men ändå. Jag gillar duschväggen och de strama linjerna. Och träet ger dessutom värme till allt övrigt i marmor. (Bild: www.desiretoinspire.net)


 Inget av ovan badrum är ju direkt något budgetbadrum. Marmor kostar slantar. Visserligen kostar denna typ av mosaik en hel del också men det är nog ändå det badrum som jag hade valt om jag dessutom hade behövt betala för det. (Bild: www.desiretoinspire.net)

1 kommentar:

  1. Första badrummet är läckert. Men det syns för lite på bilden. Det är ju framförallt utsikten. Jag gillar inte den typ av handfat på andra bilden med all marmor. Däremot kranarna i väggen. Mycket snyggt. Trean gillar jag inte alls. Fyran är ganska snygg. Jag gillar det lite stramt maskulina när det gäller badrum.

    Kram

    SvaraRadera