söndag 8 januari 2012

Att krascha pepparkakshuset

Idag har vi kraschat pepparkakshuset och rivit ut även alla andra julsaker inklusive granen. Det känns så skönt att vi orkade och hann städa undan julen idag. Att liksom få starta årets första "hela" vecka med att slippa känna stress över att få undan julen. Nu är det gjort. Jag håller absolut inte strängt på att allt ska vara kvar till tjugondagknut. Jag är mer för att ta in julen tidigt och ta ut den tidigt. Jag har redan haft planer på att få undan allt nu i några dagar och idag blev det äntligen gjort.

Vad tomt det känns efteråt dock. Alltså inte tomt i den bemärkelsen att jag saknar julsakerna utan bara konstigt sterilt liksom eftersom man vant sig så vid det mysiga som adventsljusstakar, stjärnor och granen ger. I veckan får vi fylla på med lite vårfräscht så känns det nog bra igen. Tulpaner och några nya krukväxter.

Här får ni se hur skoj vi hade när pepparkakshuset revs. Lilly tjöt av glädje och oro omväxlande. När hon tyckte jag gick för våldsamt fram ropade hon efter pappa.

Lilly börjar så smått att leka med huset och vi får liksom visa hur hon ska göra för att riva det.



Här tas ena dörren bort och tomten kan klivit in i huset. 


Nu börjar det hända saker när mannen kommer in i bilden; de tar bort balkongen och gör ett "titt-hus".


Lilly undrar om hon får smaka... Ser dock ut som hon redan smakat på pepparkaka... Klänning från Polarn & Pyret.



Mmm, pepparkaka ÄR gott.

 

Och stör mig nu inte mamma tänker Lilly som hellre vill äta sin pepparkaka utan att behöva fotograferas.


När jag tryckte in taket då ropade hon högljutt efter sin pappa. Lite torr marshmallows var visst också gott. 
 


 Och detta var ungefär resultatet.

11 kommentarer:

  1. Härligt när man FÅR krascha något ;)

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder. Imponerande husbygge. riktigt fint. Fin liten flicka som raserade det också. :-)

    SvaraRadera
  3. Nämen. ett snt fint pepparkakshus. Jag önskar att jag var lika duktig och fick till det så snyggt n å g o n gång (då hade jag återanvänt det år efter år he he ;)

    SvaraRadera
  4. Vilket fint pepparkakshus. Vi kraschade vårat idag. Väldigt uppskattat :)

    SvaraRadera
  5. Mmmmm så smarrigt! Men så synd att förstöra den FINA!

    SvaraRadera
  6. Här fär julen var kvar till tjugondag knut men sen åker den ut! Läntar efter våren nu!

    SvaraRadera
  7. Ditt hus är såååå fint -nästan synd att krascha det!
    Klänningen är också så fin - har haft den modellen till E i andra färgställningar, i flera storlekar.

    Ha en fin kväll!

    SvaraRadera
  8. Vilket härlig sätt att avsluta julen på!

    SvaraRadera
  9. Haha, hon ser verkligen nöjd ut och vem skulle inte vara det!

    SvaraRadera
  10. Nästan synd att göra sönder ett sådant fint hus! Men vem skulle säga nej till en sådan söt tjej? :)

    Ha en fin kväll!

    Kram

    SvaraRadera
  11. Älskar att äta pepparkakshus...eller tja...alla pepparkakor med kristyr och non.stop på!
    Fint att få se en bild på er båda =)
    Hoppas allt är fint!

    Kram!

    SvaraRadera