lördag 7 januari 2012

Att inreda vuxet





Vuxen stil, enligt Allt i hemmet. (Bild: www.alltihemmet.se)


Allt i hemmet kan man läsa om inredningstrenderna för 2012. En av deras tio trender kallas för Vuxna människor. Det lite kala och rena tilltalar mig men jag har ändå svårt för att inreda på detta sätt då jag alltid tycker att det kala, när det väl kommer på plats, känns för kalt liksom. Så även om ambitionen är en, slutar det aldrig helt på det sättet. Men det är väl en blandning av stilar som visar ens personlighet kanske.

Dock gillar jag stilen ännu mer när jag läst tidningens beskrivning. Även om dom skriver att denna "manliga stil" inte bara tilltalar män måste jag nog erkänna att jag är ganska manlig av mig. Så kanske är det då "manliga kvinnor" som den tilltalar. Ni ska veta att i vårt förhållande var det jag som fick skruvdragaren i julklapp av svärfar första julen maken och jag var tillsammans. Och jag gillar det. Det ni.

Att tidningen också beskriver stilen som svalka, renhet och skönt lugn gör ju att det låter som ett fantastiskt miljö för att rensa sinnet. Hm..., med alla leksaker som florerar här i huset nu kommer det nog dröja tills vi får en vuxen stil i hemmet.

Text från Allt i hemmet:
"Här har vuxentrenden flyttat in med sina raka linjer och sin opyntade karaktär. Kanske är det här den förmänskligade versionen av arkitekters och designers eviga smak för kalt och vitt?

Och även om det ligger nära till hands att tala om en manligare inredning så är det alls inte enbart män som gillar detta. Det nya vuxna ger svalka, renhet och skönt lugn.

Rakt, strikt och vuxet. Öppet – för dig själv och för nya tankar."

5 kommentarer:

  1. Jag visar upp halsduken när den är klar men den lär ju inte vara lika fin som din mors stickade hantverk :) Jätte duktig!

    SvaraRadera
  2. Hej Linda!

    Moseskorgen är mycket riktigt den som heter Vit! Den 17 januari är bebisen beräknad så det kan ske när som helst! :) Jag tror förresten att Jollyroom rear på korgen just nu!

    Vilken tur att du lämnade spår hos mig så jag hitta hit, trevlig blogg! Mysigt med en liten i magen även för dig!

    Ha en bra dag!

    Kram Camilla

    SvaraRadera
  3. Jag gillar vardagsrummet. Jag är mer åt det strama, rena än det romantiska chabby chica iallafall. Men det måste vara mysigt. Mycket kuddar och plädar, men i rena enkla färger, mönster, material. Så jag undrar hur inredaren skulle beskriva mitt hem. Ciao

    SvaraRadera
  4. Ja just det, så fint! Våra kör ser ju väldigt lika ut! Vårt heter Mano och kommer från Kvik. Är det samma? Bänkskivan är också beställd från Kvik så jag vet inte namnet på den.

    Köket är så gott som på plats men det är så mycket saker runt omkring som ska fixas.

    Må så gott!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt, vilka fönster kram

    SvaraRadera