lördag 7 januari 2012

Att ha upptäckt några nya märken

Att börja dagen med sovmorgon och dessutom ha inplanerad tid för att kolla reorna för mig själv, bättre start än så kan det knappast bli på en lördag. När jag sedan kom hem efter min shoppingtur åkte maken till Ica med dottern medan jag fick vila en stund med en kopp kaffe i knät.

Det är ju rea-tider och att det shoppas runt om i landet märker man tydligt på alla bloggar. Jag gillar verkligen att se allas fynd, man får ju sån inspiration. Och köpsug också för den delen. Mina kap för dagen är två nya upptäckter för mig; ett nytt spanskt skomärke som heter El Naturalista och min första plagg från Venus de Milo.

Oj oj så sköna skor. Ett par "kliva-i-kängor" med otrolig uppbyggnad under foten, dessa kommer jag nog bo i dom ett tag framöver. Med 20 % rea och dessutom med ett presentkort blev skorna ett riktigt kap. Hur jag inte lyckats göra åt presentkortet sedan sommaren är för mig obegripligt eftersom det kom från en av mina favoritbutiker Butiken. De har ingen webbutik men om ni mailar dom så skickar dom gärna. Vad som finns i butiken hittar ni under "I butiken just nu".


Fantastiskt sköna låga kängor från El Naturalista.



Mitt andra fynd är en klänning från Venus de Milo. Ett sånt där plagg som jag bara tittat på innan och tyckt varit för dyr. Det är just sådana köp jag gillar att fynda på rean. När man kan unna sig det där man annars tycker är för dyrt. En klänning till 50 % rabatt känner man ju galet sig nöjd med.



Svart knälång vardagsklänning i bomullscrep med virkat ok, från Venus de Milo.

4 kommentarer:

  1. Vilka fina fynd du har gjort! Kan tänka mig både skorna och klänningen. Underbar djup blå färg!

    SvaraRadera
  2. @ Helena
    Klänningen är svart. Men tyvärr har jag så svårt för att fotografera svarta plagg, de blir liksom aldrig svarta. Antingen grå eller blå... Kanske någon som har något tips?

    SvaraRadera
  3. Jag har en klänning från dem. En vit sak. En riktig gudinneklänning. Tyvärr har jag svårt att ha den någon annanstans än när jag är på medelhavssemester. Den sticker ut lite för mycket trots sin enkelhet.

    SvaraRadera
  4. Härligt när man kan fynda! Ser fram emot när man kan kolla kläder till sig själv igen!

    Självklart får du ta bilder! Gulligt att du fråga först :)

    Kram

    SvaraRadera