söndag 18 december 2011

Att duscha tills ögonen blir röda

 Lilly älskar att duscha tills ögonen blir röda.


Min lilla dotter tackar aldrig nej till en dusch. Det är nästan så att man får tänka sig för att inte säga ordet dusch ifall man inte har tid/ork att ta med henne. Men oftast är det bara en fördel, man kan ju själv duscha när man vill, bara man erbjuder henne också.

Efter att hon klätt av sig blöjan traskar hon iväg i badrummet och hämtar den lösa delen (skålen liksom) av pottan. I den lägger hon sin orange fisk och lila säl. Dessutom ska hon låna min nagelborste. Sen är hon nöjd. Då kan hon sitta på huk under takduschen och leka hur länge som helst. Verkligen hur länge som helst. Och när hon sedan är nöjd häller hon ut vattnet ur pottan, samlar alla leksaker och sätter sedan tillbaka pottskålen i pottbasen. Jag börjar undra om hon kommer bli en liten ordningsmaja.



Att vara insvept i handduken på skötbordet är ibland skönt men oftast vill hon fortsätta duscha...



...då får man vara lite snabb med att ge henne något nytt att titta på. Favoriter är mammas puderdosa eller ansiktskrämer. Japp.

16 kommentarer:

  1. Vilka ögon! :) Otroligt fina bilder på Lilly!

    SvaraRadera
  2. Gulligt, jättefina bilder kram

    SvaraRadera
  3. Vilken liten docka...!!!! Sååå söt!!! Jag känner igen det där med att duscha!.. Lilla Noah, mitt yngsta barnbarn som är 1½ år nu, älskar även han att vara i duschen....igår när vi hade lilla julafton här hemma, hittade jag honom och kusinen Nova i duschen.....sugandes på en gammal trasa...ha ha !!!!! Önskar dig ochdin familj en God Jul! Själv åker jag ner till Partille och mellansonen Henke!!!!!!!! /Kram EvaMarie

    SvaraRadera
  4. Lo älskade duschen som spädbarn, man stod och mös med henne hur länge som helst. Nu är badkaret mest poppis :-)
    Jättefina bilder på din tjej :-)

    SvaraRadera
  5. Härligt med duschandet! Vilka fina bilder du tar på henne!

    SvaraRadera
  6. Fantastiska bilder! Vad duktig du är! Och vilken otroligt söt dotter ni har :). Hittat ett nytt objektiv? Kramar

    SvaraRadera
  7. Å sicken söting. Vilken färg på ögonen hon har. Jag har problem med den stora, hon vill inte duscha. Men bada går tack och lov bra!

    Tack för fina ord om min blogg =) Det värmer.

    Hoppas att du får en riktigt fin jul. Snart är han här.. Tomten. Eller är det en hon i år kanske? ;)

    SvaraRadera
  8. Vilka fina bilder! Våra barn älskar att bada och vill göra det jämt. :-)

    SvaraRadera
  9. Vad duktig du är på att fota närbilder! Och Lilly ser lika charmig ut som sin mamma.

    Kram och ha en fin fjärde advent

    SvaraRadera
  10. @Frida
    Nej tyvärr inget nytt objektiv ännu. Jag redigerade bort den gula tonen som blev när jag tog i ett för mörkt badrum utan blixt. Objektivet får stå på min önskelista ett tag till tror jag :)

    Tack ALLA för era fina kommentarer!!

    SvaraRadera
  11. Gullungen!!
    Ha en mysig vecka!
    Kram kram

    SvaraRadera
  12. Nämen så gulligt!! Och så fina bilder på din sötnos! Åh vad mysig ålder... den saknade jag plötsligt... (mina är 17 och 18 år;)

    Kul att läsa ikapp lite efter en tid med lite mindre bloggande...

    Kram

    SvaraRadera
  13. Skulle ju nämna pepparkakshuset också... WOW så imponerande!!!

    :)

    SvaraRadera
  14. Måste bara berömma dig och tala om att dina bilder är jätte fina. Duktig du är! Hade önskat att jag var lika duktig på det hehe.

    kram

    SvaraRadera
  15. Åh så vacker hon är, och vilka ögon!!!

    SvaraRadera