onsdag 4 maj 2011

Gardinen Randi på plats

Fuskhissgardin i tyget Randi från Sandberg.

 
Lilly har äntligen fått gardiner i sitt rum. Igår tog jag fram symaskinen och gasade. Gardinerna hade jag redan klipp och pressat vid tidigare tillfälle men ibland får jag inte tummen ur och färdigställer helt och hållet. Idag har fönstrets putsats och nu hänger de där. Dock har jag inte riktigt bestämt mig ännu om jag tycker att det blev lite för mycket med både randiga tapeter och randiga gardiner. För övrigt är det mycket vitt i rummet vilket visserligen dämpar helhetsintrycket något. Gardinen är av typen "fuskhiss" som jag sytt i tyget Randi från Sandberg. Tapeten heter Erik och kommer också från Sandberg.

2 kommentarer:

  1. Åh, vad fint det blev i Lillys rum!
    Riktigt glada färger som det ska vara i ett barnrum, tycker jag.
    Vad härligt med putsat fönster särskilt när man byter gardiner!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  2. Hej Linda! Tack för din kommentar. Nej det är inte jag som virkat (även om jag starkt önskar att det va det). Virka är något jag skulle vilja kunna men är en sak som jag ännu inte lyckats lära mig. De små virkade korgarna har Anneli Ohlsson gjort som också säljer sina saker i samma hantverksbod. Sommaren på Fjäderholmarna kommer bli fantastisk, tycker du ska komma dit och hälsa på! :)

    /Johanna

    SvaraRadera