fredag 1 april 2011

Ny blogg

Jag har länge funderat på att skapa ett ställe att samla resebilder på. Idag har jag därför skapat en reseblogg, "Överallt och ingenstans". Precis när jag hade skapat bloggen kom jag på att det var just den 1 april (som idag) fast för två år sedan som vi senast var i Thailand. Så att premiärinlägget borde handla om just denna resa tvekade jag inte en sekund på.
Under den thailandsresan skrev jag på Resedagboken.se och detta tänkte jag nu, de kommande femton dagarna, göra till en liten följetong. Har du varit i Thailand? Häng i så fall med och dröm dig tillbaka till detta fantastiska land. Om du inte varit där; häng med på en liten titt, det kommer ge mersmak kan jag lova. Jag har alltid en liten längtan att åka till detta land igen.

11 kommentarer:

  1. Kul med en reseblogg! Dock är jag inget fan av Thailand utan längtar tillbaka till Australien och Nya Zeeland...

    Ha en skön helg!

    Kram Dessi

    SvaraRadera
  2. Vad spännande med en reseblogg!
    Självklart kommer jag att följa den, eftersom jag själv gillar resor som du vet:)
    Håller med Dessi ovan, tyvärr har jag inga bilder från Australien eftersom det var drygt 20 år sedan jag var där!

    Kram Helena

    SvaraRadera
  3. Digitala bilder menar jag då förstås!!

    SvaraRadera
  4. Roligt med reseblogg! Jag har lite resetorka och kan behöva inspiration.

    Ha en go helg!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Thailand är himla fint men nuförtiden är det Kroatien som gäller för oss (skadar ju inte att vi har hus därnere liksom). Gillar båda ställerna, och vilken toppenidé att ha en reseblogg!

    SvaraRadera
  6. Jag har aldrig varit i Tahiland. Är såklart nyfiken. Ska du ha två bloggar i gång?

    SvaraRadera
  7. Ah så spännande med reseblogg. Vågar jag gå in? Försöker varje dag att stå emot mitt stora resesug och inte boka något - vi har varit hemma hela hösten och vintern. Som tur är blir vädret bättre och bättre och vår resa till Slovenien i juni närmar sig :)

    Kram / Kristina

    SvaraRadera
  8. @dessi
    Jag har inte varit i varken Australien el Nya Zeeland, skulle såklart inte tacka nej till det heller.

    @Helena
    Du har faktiskt inspirerat mig med att lägga ut resbilder. Tack :)

    @Marie
    Hoppas bilderna kan inspirera :)

    @Helena
    Jag har hört mkt gott om Kroatien. Hoppas få åka dit någon gång i livet.

    @mammax3
    Resebloggen kommer jag inte uppdatera varje dag utan mer ha den som ett ställe att kunna lägga ut bilder när jag reser, och det kommer ju inte vara varje vecka precis :) Nu inledningsvis skriver jag om några redan gjorda resor.

    @Kristina
    Vad härligt att ha Slovenien att se fram emot. Det finns ju så många resmål man vill besöka.

    SvaraRadera
  9. Men, sånt där vill jag ju inte se nu.. Jag vill ju bara åka omedelbart och det går ju inte. Härliga Thailand, skulle inte ha nått emot att ligga och slappa på en härlig sandstrand och den fantastiska maten, mmm..

    //Moa

    SvaraRadera
  10. Visst vill man ju veta vad det är för bra låtar i reklamer man fastnar för. Superbra länk du tipsade om!! Känner på mig att jag kommer att besöka den en del.

    Stor kram
    Marie

    SvaraRadera
  11. Det är verkligen jättekul att du har startat en reseblogg! Jag ska absolut gå in och titta och läsa om dina äventyr. Själv har jag också en reseblogg http://flashpackergirl.blogspot.com/ där jag skriver om mina resor. Håller fortfarande på att skriva om vår kinaresa som vi gjorde i höstas.

    Kram

    SvaraRadera