torsdag 28 april 2011

Köksgardinerna Kippis


Tyget Kippis från Marimekko.

 
Vad fina kommentarer ni lämnade om mitt kök. Inte konstigt att ni "missat" det för jag har nog aldrig visat några bilder tidigare. Kanske skulle göra det framöver men det får vänta tills köket fått sig en rejäl vårstädning.

Fick en "fråga" om gardinerna, visst är det Marimekko, precis som du gissade Åse. Tyget heter Kippis och gör sig bra i ett kök tycker jag eftersom motivet är just porslin. Jag är väldigt förtjust i även porslinet men det var lättare att ta in mönstret genom gardinerna i köket än just porslinet. Billigare dessutom :)

Man kanske kan tro av upphängningen att det är en hissgardin men det är bara fuskhiss. Gardinerna har jag sytt av vanlig metervara men däremot återanvänt den tidigare hissgardinens upphängning. Detta för att slippa få nya hål i väggen. För vem vet, kanske vill jag byta tillbaka till hissgardinen Ogräs från Mairo någon gång framöver.

3 kommentarer:

  1. Jag undrade om jag hade missat det?? Så skönt att jag inet avr helt blind :) Fler bilder vill jag se :)
    Hissgardinen är super fin och gilar verkligen mönstret. Hoppas attd u får en fin dag i solen. kramar

    SvaraRadera
  2. En fuskhiss var smart.

    Tack för alla fina kommentarer hos mig.

    Ha det gott

    SvaraRadera
  3. Klippis är så himla snygg, och den var jätte fin i erat kök :)

    Kram

    SvaraRadera