lördag 16 april 2011

Häcken faller

Min far fäller oxbärshäcken.
Vår 50-åring är näst intill kapad med marken, endast 20-30 cm återstår. Häcken är en typ av Oxbär och den har med åren blivit väldigt grov, risig, torr och trist nedtill. Det har varit många buskar och träd planterade i närheten och de har både skuggat och tagit näring från häcken. Nu äntligen ska den få möjlighet att börja om med friska tag från marken.
Det behövdes motorsåg för att fälla åbäket och pappa och jag blev rejält trötta efter 25 meter häckfällning och transport av allt till sortergården. Och vet ni, jag körde också motorsågen. Pappa körde väl 24 meter och jag knappt 1, men prova ville jag ju absolut göra. Så nu har jag kört motorsåg för första gången i mitt liv.

1 kommentar:

  1. Coolt! Jag testade köra motorsåg på gymnasiet. Och skogsmaskin ;) Och traktorkörkort tog jag. Jag gick Naturbruksprogrammet, det säger väl allt? :)

    SvaraRadera