tisdag 15 mars 2011

S 7500-N

Dagsfärsk bild i kvällssolen.

 
Det blev ingen av färgerna jag målade med häromdagen. Det blev istället S 7500-N. Tanken har från början varit att ta upp färgen på fogen mellan teglet. I verkligheten var den inte alls så mörk som jag hade föreställt mig därför blev färgerna häromdagen för mörka. När jag målade upp färgerna S 8500-N och S 8502-Y såg jag dock att den neutrala gråskalan (N) passar bättre eftersom fogen slår aningens i blått. Vanligtvis brukar man använda lite "smutsiga" färgskalor utomhus, därav rekommenderade mig färgaffären att även prova en grå med aningens gult (Y=yellow) i. Men mot vårt hus såg den gulbrutna kulören alldeles för brun/grön ut. På inrådan från vår vår arkitekt-snickare föll valet slutligen på S 7500-N och än så länge känner jag mig nöjd. Men jag har ju ännu inte sett kulören i alla väder..., vilket ju faktiskt kan påverka färgen. Än så länge är staketet bara målat en (1) gång så skulle jag vilja ändra kulören något går det bra att göra i strykning nummer två. Känns bra att veta för en velig människa som mig.

1 kommentar:

  1. Ser ut som ni har gjort rätt val av färg, det blir ju kanonsnyggt!
    Vad snabbt det har gått måste kännas härligt! Vi är bara i tänkplanet med vårt uterum. Min man ska rita en ritning, så får vi se om vi tänkt lika:)

    Kram Helena

    SvaraRadera