onsdag 8 december 2010

Pappersvimplar

Jag hade både klipp- och bakstuga inför Lillys dop och nu ska ni får se resultatet av papperspysslet. Pappersarken klippte jag till vimplar som jag hängde jag kors och tvärs i taket i lokalen där vi bjöd på dopkaffe. Ofta ser man ju sådana här vimplar i tyg, vilket är jättesnyggt, men jag gjorde det lite enkelare för mig och klippte i papper istället. Scrapbookingpapper som var dubbelsidigt, med ett mönster på ena sidan och ett annat på andra. Vimplarna häftade jag sedan med jämna mellanrum på ett vitt presentsnöre. Tänk er några riktigt fina julpapper och vips så har ni fin juldekoration! Att hänga vimplarna på ett sidobord eller liknande är jättefint; det såg jag på bloggen Darling Things idag. Om ni vill se de tidigare inläggen om "papper" och "klippta papper" når ni dom genom dessa länkar.

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Vad härligt kreativ du är! :) Fint blev det! :)

    Jag hoppas att ni får en riktigt mysig helg!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så fint du gjort! Måste ha blivit riktig feststämning i lokalen..

    SvaraRadera